zondag, februari 01, 2009

Imbolc --- een heel bijzondere

Vandaag is het 1 februari , de dag dat we Imbolc vieren
Imbolc het feest van vruchtbaarheid en geboorte .
Vannacht echter hield ik een dodewake bij een dierbaar mens.
Bloemen waren er genoeg, de bloemenkracht was aanwezig.
Het was een mooie serene nacht , een nacht waarin ik stil stond bij moeder aarde , bij de verhalen van Kopervrouw.
Imbolc staat in het teken van reinigig, de nacht doorbrengen bij een dierbare dode is reinigend, voor mijn geest.
Het was een eer dit te mogen doen.


Na Imbolc is tijd om te zaaien, om bijvoorbeeld stil te staan bij wat je plannen zijn voor de komende tijd.
Na het opruimen in de tijd van Samhain kunnen we nu weer fris aan de slag , de dagen worden langer , nieuwe ideen worden geboren, we mogen aan de slag ;-)
Ik ga onze bank bekleden de komende weken , dat plan ligt er al 2 a 3 jaar, de stof ook, enkel kwam het er nooit van , vanmorgen besloot ik dat dat mijn taak wordt de komende tijd.
Ik heb er zin in .

Geen opmerkingen: