maandag, december 14, 2015

14-12-2015



Gisteren was het derde advent, Sint Lucia vierden we ook, vandaag is het de verjaardag van Liam, een van de kinderen bij wie ik bij de geboorte mocht zijn. Liam is voor mij een heel speciaal kindje, onder meer ook omdat ik zijn mama een hele lieve vriendin vindt ;)
Denkend aan hem en aan het feit dat ie al weer 2 jaar wordt vandaag, mijmerde ik door van zijn geboorte naar andere geboorte en zo hopte mijn hoofd naar dit jaar 2015, een jaar waarin ik zo ontzettend veel leerde, waarin ik 50 jaren jong werd, het jaar waarin mijn grote zoon zelfstandig ging wonen, het jaar waarin ik zag dat mijn meiden het soms best moeilijk hebben, vooral ook met dingen waar moeders  even niet gewenst zijn, processen die volwassen worden heten en waar ik er goed aan doe, pas op de plaats te maken om zo in contact te kunnen blijven.
Een jaar ook waarin ik me verbaasde over de naïviteit waarmee ik zelf nu ik 50 ben nog steeds in het leven sta , altijd in vertrouwen ook als dat totaal misplaatst is ( maar dat zie ik dan later pas )
Een jaar ook waarin ik keihard gekwetst werd, mijn open armen  genegeerd werden en iemand waar ik veel van houd, afstand nam ( en mij verdrietig achter liet, dat kan dat mag, doet echter wel pijn )
Een jaar waarin een kado geen kado bleek te zijn ;) , ik iets leerde van een pijnlijke ervaring ( jaja die naïviteit weer ) en ik ook mateloos dankbaar ben voor dat wat er ook is en was.
Prachtige weken samen met man en kind op Centre Lothlorien, bijkomen en bijtanken daar, wat was dat fijn, mezelf bekrachtigd weten en voelen dat het OK is .

En dan de vele lessen over geld en overvloed, over weten dat het kan, geloven dat het kan , Tovervloed, echter het pad er heen niet zien, nog niet , in vertrouwen gesprongen, wetend dat het goed is, hopend dat nu, na het diepe centendal waarin we nu wandelen het in 2016 bergopwaarts gaat. Blijven vertrouwen dat we er samen uitkomen, nog maar een playshop  tovervloed inplannen ( van Arianne van Galen )
En intussen breien haken naaien klinken helen en masseren we fijn door.

Het was een jaar vol van veel, een leerzaam jaar .


en dan nemen we nu een lekkertje op Liam , op naar de volgende verjaardag ;)


1 opmerking:

Ineke zei

LIEVE ELLY, WAT BEN JIJ TOCH EEN MOORDVROUW.
JE HOUDT ALTIJD DE MOED ER IN EN JE BENT EEN SUPERMOEDER MET EEN LUISTEREND OOR, OOK VOOR ANDEREN.
LIEFS INEKE