maandag, juli 02, 2007

Vuurrite




En toen was het 29 juni 2007. Rens zijn vuurspring dag.

Het was zo mooi , zo ontroerend de vuurrite van Rens .
Zo bijzonder het samenzijn.
Helaas was het niet in het park , de weersomstandigheden waren nog al
bar en boos dus togen we naar de binnenlokatie ( een zorgboerderij in
de buurt ) met de mogelijkheid als het even droog werd een vuurtje te
stoken .
En het werd droog, er kwam een vuurtje en we sprongen .
De klas , samen fakkels aansteken en samen liederen zingen , het was
ontroerend mooi.

wel misste ik zelf een gevoel van samen waar het de klas betreft en zijn/haar ouders , ik heb ne er altijd wat ontheemd gevoeld geloof ik , dat is iets van mij , denk ik , in de andere klassen van de andere kids is dat bij elk kind weer anders , Net hoe ik me voel tov die klas denk ik , weet het niet precies , maar ik voelde me wel wat ontheemd dus ;-))
Er gebeurden mooie dingen , er sprongen mensen samen waardoor ik verrast werd
Dat vond ik zo mooi om te zien , dat mensen zichzelf overwonnen.

Als slotakkoord had de avond een wegenwacht nootje ;-)
Ellen, (vriendin )was ook gekomen , met de auto en die auto wilde dus
niets meer aan het einde van de avond ;-((
Wij gingen vooruit naar huis en enkele uren later kwamen Ellen en
Rens , de wegenwacht had er nogal een klus aan gehad ;-)), al met al
een melig einde van de avond , we voelden ons weer helemaal jong .
Vroeger stonden we regelmatig samen langs de weg met panne aan onze
oude otootjes ;-)))





4 opmerkingen:

Anoniem zei

hoi,
leuke stukjes schrijf je.
Maar wat is een vuurspringdans en waar voor is het?
Marja

Elly zei

Rens sprong over het vuur ondat ie 6e klasser is op de Vrije school , daar staat het over het vuur spingen, een rite, voor de stap naar de volgende fase in je leven van schoolkind naar puber .....

Anoniem zei

OK!
grappig, nooit geweten dat dat iets van de vrije school was.
Dank je .
Marja

Alice zei

Hee, bijzonder om dit te lezen en te beseffen dat, als we in NL waren gebleven, mijn jongste zoon nu een zesde klasser was geweest (hij heeft een extra jaar mogen kleuteren) en ook de vuurdans had mogen doen. Raar idee... hij is nu al twee jaar op High School...
Gaat Rens nu naar de bovenbouw van de Vrije School?