zondag, april 14, 2013

en de trein raast voort

en ik ben uitgestapt , ik doe niet meer mee , al jaren niet echt meer , maar nu werkelijk niet meer , ik ga in mijn eigen tempo , dat van de maatschappij om me heen gaat te snel , misschien is het de overgang ik weet het niet precies , ik weet wel dat ik rust nodig heb. Rust om te ordenen , op te ruimen , atelierspullen weer in kasten , naaiwerk wegbrengen of opsturen , zakken kleding van de meisjes op MP zetten , het rennen doe ik niet meer , jaren terug ontdekte ik al dat ik niet in die ratrace maatschappij pas , het wordt steeds duidelijker .
Wie past daar eigenlijk wel , vraag ik me vaak verbaas af , niemand toch ???, het eist wel zijn tol , mijn sociale leven speelt zich bijna enkel op het www af , elke ochtend even een koppie doen met kennissen  op het www , even een half uurtje ,ergens heen gaan vraagt veel meer tijd , soms lukt dat tussen de schooltijden in , vaak niet, verjaardagen lukken vaak ook niet , want behalve dat ik niet meer mee ren, ben ik ook nog van het soort dat van ongeveer 21.30 a 22.00 tot 05.30 a 6.00 in bed doorbrengt .

Overdag geef ik graag helingen , of ik handwerk ,doe het  huishouden en zoek naar een atelierruimte , speel met Heller en werk samen met hem in de tuin . Dat is genoeg , naast het samenzijn met de andere kids en alle dagelijkse dingen is dat genoeg , toch is er meer , elke dag weer en dat voelt al teveel , de fysio , de sportclub , de logopedist, creatieve therapie , HSP training . orthomoleculaire genezer,  helpen met folders en post enzo  , taxi spelen voor diverse dingen , zwemles , dat alles hoort er ook bij ....

Het gaat me steeds beter af het te doseren , te delegeren soms ook .

Voor nu genieten van de zon , lekker in de tuin aan het werk 

1 opmerking:

Bibje zei

Je hebt helemaal gelijk hoor Elly, doe vooral wat bij jou past, zo hou je het het langste vol en is jouw leven echt van jou.
gr