woensdag, maart 04, 2020

25-12-2011 kerst ;)




Een leuke volle week ligt achter ons , we vierden Yule , kerst op school , deed lekker ontbijtboodschappen voor de komenden dagen en gingen lekker met zijn allen Alkmaar in. Alle kinderen hadden nog geld ( verjaardag folderwijk etc ) en wilden eens lekker in winkels rondkijken. ( ze hebben zo goed als al hun geld nog , we kochten heeeeeeeeeeeeeel weinig ;0), maar hadden wel heel veel fun .)
Ik voelde me vooral moe en verdrietig , verdrietig omdat ik deze week heel helder een en ander zag . dingen die ik gewoon wel wist , altijd al duidelijk waren , maar die ik nu ook kon voelen , helder voelen , gewoon precies weten hoed het zit en daar bij tranen.
Afscheid nemen van het idee dat sommige dingen ooit nog worden wat fijn zou kunnen zijn.

Voor mij was/is kerst een feest wat je samen met familie vieren kan , wat ik echt fijn zou vinden , alle broers/zussen bij elkaar en het fijn hebben samen.
in onze families zijn wij denk ik de enige die dat fijn vinden .
En dat maakt verdrietig, er zijn jaren geweest dat ik nog heb geprobeerd eea vorm te geven , maar zonder succes.
Dit jaar heb ik het idee los gelaten en daarmee de pijn toegelaten, het gaat er niet van komen .
Om verbinding te ervaren en liefde

uit te wisselen is meer nodig dan 1 iemand die dat wil ;-)




De energie van de haat zal je op geen enkele manier baten.
Maar de energie van de vergeving, een uiting van liefde,
zal je leven op een positieve manier veranderen.

Geen opmerkingen: