vrijdag, oktober 02, 2020

02 10 2020

Overdenkseltje op vrijdag morgen .

lang lang geleden (be)studeerde ik zijnsgeorienteerde psychologie, ik leerde daar vnl om uit mijn pure essentie te leven.
Ten tijde van die periode in mijn leven had ik net wat labeltjes mogen ontvangen van mensen die daar veel verstand van schijnen te hebben , Hb, Hsp, en een paar jaar daar voor HMS ( en ik maar denken dat ik superlenig ben )

dat steeds vanuit mijn essentie leven en dat voorleven aan cliƫnten en mensen om me heen leek altijd heel gemakkelijk, terwijl het soms echt best pittig was vanwege de oordelen die mensen erop lijken te moeten hebben.

Dat echter deerde me steeds minder , ik "ben" en dat is voldoende. De puurheid die ik beleef en waarneem zijn me genoeg. Ik maakt me steeds vrijer.

Ik merk echter het laatste half jaar dat de diepgaande bemoeienis van dat wat zich de overheid noemt ingrijpend ingrijpt op dat wat is .

Chris Kersten beschrijft het mooi : "Angst vermindert de rust en daarmee de wijsheid, maar doet ook harten sluiten. Angst doet zonder oplettendheid ons meer gericht zijn op onze persoonlijke overleving dan op die van anderen. Omgekeerd is openheid en liefde de beste remedie voor angst en innerlijke onrust. Alle tijden van oorlog en geweld hebben dit bewezen. Op een bepaalde manier is er ook nu sprake van een soort oorlog met alle bijbehorende effecten."

vanuit die gedachten kies ik steeds weer voor openheid en liefde, voor een open hart, een warm hart, mijn essentie.
Delen en helen !!

 

Geen opmerkingen: