donderdag, oktober 06, 2005

7 oktober 2005

"Is het echt al 6 jaar geleden ?? " , bedacht ik me vanmorgen toen ik wakker werd .
6 jaar geleden dat ons meisje een sterrenkindje werd.
6 jaar geleden dat wij aan het einde van een lange lange dag wachten, hoorden dat ons meisje niet meer was.
Na 6 jaar is er heel erg veel verandert in ons leven.
Na ongelooflijk veel pijn en verdriet zijn wij veranderd , we hervinden de balans , een andere balans dan die was ;-)), niet beter, niet slechter , gewoon anders.
We vinden onze kracht terug , durven weer heel voorzichtig te leven, keuzes te maken, te zijn.
En dan vandaag , op haar sterfdag is er weer even die felle pijn, voel ik weer even dat gevoel van toen .
Zopas heb ik een zee van kaarsjes aangestoken , voor alle mensen van weleer uit mijn bestaan en echt een heleboel voor Xaar. Straks brengen wij haar mooie bloemne op haar graf.
En dan gaan wij ons hoofd leeg maken op het strand, lekker uitwaaien met in gedachten ons meidje , ons kindje van weleer .

2 opmerkingen:

Annelies zei

Maak er een "evenwichtige" dag van dan. Voorzichtig in balans met je nieuwe balans. Evenwicht tussen verdriet en mooie herinneringen.
Het zonnetje schijnt gelukkig. Dat geeft zo'n dag nét een extra zetje.
Hou je taai!

De Tegelaars zei

Moeilijk om woorden te vinden voor het verlies van Xaar. Wil alleen maar laten weten dat ik aan jullie en jullie kleine meid denk en ook een kaarsje brand. Heel veel sterkte op deze moeilijke maar o zo zonnige dag.
Liefs,
Elly