dinsdag, oktober 04, 2005

leerhonger, puberstreken, musicals en meer

De laatste weken kom ik er meer en meer achter dat al mijn kinders over een enorme leerhonger beschikken , bij Rens resulteert dat regelmatig in foutloze toetsen en gave erg complete werkstukken ;-)).
Bij Nina tot mijn verbazing in dat wat ze op school leert thuis reproduceren en vervolgens aan mij om meer van dergelijke dingen te vragen ;-)) , leuk.
En in Merel is een kunstzinnige dame opgestaan, rekenen en taal boeien haar minder , maar tekenen, zingen , viool spelen , oefenen voor de musical , niets lijkt haar teveel op dit gebied , ik ben verbaasd over de energie die komt opborrelen bij deze aktiviteiten .
Ook ben ik verbaasd over de grote monden die ik tegenwoordig krijg , poe poe he , dat is soms effe slikken ;-))
Ik probeer er rustig onder te blijven, hoewel dat soms best moeite kost , waar halen die kinders het vandaan zeg , perfekte vocabulaire , maar uiterst ongepast , niet echt schuttingtaal , welnee , in keurig volzinnen krijg ik de meest prachtige grote monden ......MMmm vast een nieuwe fase, me maar eens bezinnen op het "hoe" we hier op een juiste manier mee om kunnen gaan ;-)) ik ben nog lerende/lezende in een boek met tips en handvaten ;-)) snel lezen maar.

En oefenen ;-) Merel haar tegenrol , zodat we samen kunnen repeteren voor haar hoofdrol in de musical , want dialogen repeteren toch het beste met een tegenspeler ;-0))

3 opmerkingen:

De Tegelaars zei

Tsja lastig die grote monden. Maar wat mij het beste helpt is humor, veeeel humor. Papa krijgen ze nog wel eens op de kast, maar mij niet vaak meer. En turlijk neem ik ze ook wel serieus. Maar als ze de puber uit gaan hangen dan wordt er veel gelachen!! Maar eerlijk is eerlijk dat werkt niet bij ieder kind.....
Elly 2

Annelies zei

You've got mail...........
Oftewel: de spam is ook al doorgedrongen tot villa Kula....
Dat soort blogbervuiling zou je eens een grote mond moeten geven, El!

Elly zei

en weg is het weer ;-))