zondag, december 17, 2006

Herders rond de kribbe

Herder 1 Eerste kaars ik steek je aan, want het nieuwe licht breekt baan. De belofte eens gegeven doet ons alle dagen leven.

Herder 2 Ik bid voor de mensen die in het oosten wonen. Moge het licht van Jezus er doorbreken en mensen vrijmaken.

Herder 3 Tweede kaars, ga nu je gang, want het wachten duurt al lang. Maar Wij blijven zeker weten: God zal ons toch niet vergeten.

Herder 4 Ik bid voor de mensen die in het koude noorden wonen. Moge het licht van Jezus hun verwarmen.

Herder 5 Derde kaars, schenk ons je licht. God geeft ons een beter zicht. Het donker kan niet meer verhullen wat Gods dag ons gaat onthullen.

Herder 6 Ik bid voor de mensen die in het warme zuiden wonen. Moge het vuur van Jezus hen verkwikken.

Herder 7 Vierde kaars, nu jij ook schijnt, zien we hoe de nacht verdwijnt. Want jouw vlam is ons een teken, dat de vrede aan gaat breken.

Herder 8 Ik bid voor de mensen die in het westen wonen. Moge het licht van Jezus de ware rijkdom doen ontdekken.

Herder 9 Grote kaars, ik steek je aan, want het licht is opgegaan. 'die het hore wil, die hore, de Messias is geboren!

Herder 10 Ik dank U, God, voor het licht en omdat ik ogen heb. Moge ik steeds oplettend zien waar U, God, te vinden bent in de mensen om me heen.

Geen opmerkingen: