woensdag, januari 30, 2008

Imbolc

Vrijdag is het dan weer zover , dan vieren we weer een jaarfeest , een feest om stil te staan bij het ritme van het jaar en bij mij , ons en jou

Imbolc, het buikfeest
Het prille begin. De aarde maakt zich klaar om het zaad te laten ontkiemen, de natuur wordt wakker en rekt zich uit. De boeren gaan weer ploegen ter voorbereiding van het zaaien en de grote voorjaarsschoonmaak staat voor de deur.
Weinig momenten in het jaar maak ik zo intens mee als dit, alsof ik de energie bijna fysiek kan beetpakken. Bijna, wat het zijn nog maar de eerste roerselen. Het is niet het kindje in je buik dat voor het eerst met z'n tenen wiebelt, maar de verwachting van het kindje dat van zich doet spreken. En hoe toepasselijk, Imbolc betekent: in de buik.
Ga eens diep in je buik zitten en voel. Wat zijn je wensen voor komend jaar, wat wil je bereiken, waar wil je naartoe? Daarvoor kun je nu de basis leggen. Maar voor je dat kunt doen, moeten eerst die oude winterse stofnesten en blokkades het veld ruimen: kom maar op met die schoonmaak!


En in de buik zit ik al een poosje, het is vroeg prevoorjaar deze keer , ik heb er zin , mijn gedachten in daden om te zetten , heb zin in beweging , zin in samen met Heller stranden en duinen te gaan verkennen de komende maanden ,heerlijk . Heb zoveel creatieve ideeën , en helende , vooral ook helende.
Heerlijk , op naar de lente ............

1 opmerking:

Steffi zei

I am happy when it will be soon spring too...

Groetjes,Steffi