maandag, april 26, 2010

maandagmorgen kinderverdriet

Vandaag werden we fijn wakker , Heller en ik, ik had me al gedoucht toen ik nog even naast hem kroop en hij mummelde nog half slapend , maaaaaammmmm heb je koud gedoucht ???
"Ik ga je warm wrijven hoor", ;-) zijn kleine handjes op mijn rug , zo schattig .
En toen was ie opeens klaar wakker.
"Vandaag ga ik niet naar school , ik ga nooit meer naar school ............."
Ik kijk hem vragend aan ???
"Niks aan zonder Saar", is zijn reactie op mijn onuitgesproken vraag.
Ik knuffel hem stevig en er komen tranen .
Saar is zijn vriendinnetje , closer dan close waren ze in de klas .
Saar was voor het laatst vrijdag , want Saar verhuist. En dus wil Heller niet meer naar school , ik snap het helemaal .
We kletsen lekker verder, zijn tranen heb ik weg-gekust.
Ik opper dat ie nu met Indra kan spelen, of met Selina, dat is een goed plan vindt ie toch.
Rap staat ie op en is zo gewassen en aangekleed ;-)

In de klas er weer even die verdrietig blik in zijn ogen, "komt ze echt niet op school vandaag mama ??"
Hij kan het niet geloven, terwijl ie weet dat het waar is.

Ik geef hem een dikke kus, knuffel hem extra.

1 opmerking:

Marielle zei

Wat een groot verdriet voor je kleine man. Geef hem maar heel veel knuffels en kusjes