maandag, januari 09, 2012

volle maan , wolfsmaan , de maan van Hekate

En dan is opeens heel december al voorbij , hebben de lichtfeesten gevierd en er van genoten , bracht sinterklaas ons fijne dingen ,aten we Luciabrood, vierden we Yule met een vuur, Kerstmis bij de boom , Oud en Nieuw en de verjaardag van Ton en is het opeens al 9 januari , volle maan .
De kinderen zijn vanaf vandaag weer naar school ;(( , Noa is thuis , we ginen wel op pad, naar school , maar halverwege gaf ze aan dat ze zich zoooo naar voelde en net terug thuis haalde ze net de toilet en kwam haar ontbijt weer terug. Nog geen school voor Noa dus .

Vanmorgen was er een vriend op de thee, we hadden het over van alles en nog wat en door het praten dwaalden mijn gedacht zomaar 13 jaar terug in de tijd , toen lag ik in het ziekenhuis , twee babies in mijn buik ......., ik weet nog goed hoe saai dat was , de enige saaie weken van dat jaar .
En ook dwaalden mijn gedachten van daaruit naar 2009, de laatste januarimaand van een mij heel dierbaar mens , sowieso de kaatste maand toen van een mij heel dierbaar mensen .......... zomaar wat bluesy gedachten door mijn brein . die zijn er ook zo af en toe ;0)

Vanavond volle maan , de maan van Hekate . Wat heb ik komend jaar het meest nodig , waarmee dien ik mijzelf het meest , dat is mijn thema , vanavond , als ik bij het vuur zit , mooi om te overdenken.
Ik zit in mijn tuin, je bent welkom om aan te schuiven .

Geen opmerkingen: