donderdag, mei 25, 2006

5 jaar terug alweer

5 jaar terug is het alweer dat ik rond deze tijd ongeveer boos en geirriteerd terug kwam van de vk .
19 dagen overtijd was ik volgens de berekeningen van mevrouw en ze ging me inleiden en daar had ik absoluut geen oren naar en weigerde dan ook botweg, waarop de dame een soort dreiggesprek met me hield , pffffffft als ik er weer aan terug denk doet het me weer verdriet.

Ton was thuis , we zouden naar een feestje die avond ;-) . We kletsten wat een kookten , aten met de kids en ruimden op etc ..
Vervolgens ging ik me douchen ;-)) , onder de douche kwam ik heerlijk tot rust .
Ik stond er lekker ontspannen toen plotsklaps , pats boemmmm, mijn vliezen braken .
En ipv dat ik dolblij was ( nu hoefde ik immers niet ingeleid ) was ik weer pissed off ;-)) daar ging mijn feestje en ik had er zo'n zin in ;-))
Het was half tien ongeveer en ik was nog zo onder de invloed van verloskundigen dat ik werkelijk dacht dat je na een keizersnede in het ziekenhuis moest bevallen , wij maakten ons dus klaar voor een gang daarheen , ik had totaal geen haast , er was nog geen enkele wee te bekennen.
Om een uur of tien belde ik met de afdeling , we mochten wel komen , lekker traag gingen wij die kant op , inmiddels wel weeen en ja hoor in het zieknhuis deden ze dat wat ik dus niet wil , wat gewoon niet hoeft , volkomen overbodig is , maar dat wist ik toen nog niet , ze stopten me in bed , met van die rotbanden om me heen ;-((
Ik haalde ze steeds los , de pleeg deed ze weer aan ;-))
de (rug) weeen waren inmiddels niet van de lucht en ik wilde in bad oid , maar nee, dat kon niet , dat mocht niet mijn viezen waren gebroken , wat geloven die mensen toch vreemde dingen .
Inmiddels weet ik dat veel niet klopt , dat IK meer weet over mijn
lijf en het goed weet .( zie ook http://www.christianuc.com/ en http://www.unassistedchildbirth.com/ )

Toen heb ik net zo lang gedramd en gezeurd tot ik mocht douchen , wat een verademing , ik bleef eronder ;-)) Het ging snel , erg snel , het bleef ook megapijnlijk , om 11 uur was ik in het ziekenhuis ongeveer ,om 12.20 ongeveer mocht ik gaan persen , om om half 1 was Noa er.
Supersnel , wat een meidje , een wolk , helaas vonden de artsen daar dat toen mijn placenta er na een 20 minuten nog niet was die maar gehaald moets worden , ook niet helemaal zoals dat in UC land gaat ;-(( , maar goed , ik had een prachtdochter, een heerlijk wijffie en morgen wordt ze al weer 5 .

Ze is zo een heerlijk meidje , haar komst bracht mij een ppd van formaat , maar Noa bleef stralen , mijn zon , mijn toffe wijffie.

Ze is lief leuk ondeugend eigenwijs , een heerlijke knuffelbeer en GROOT , groot met hoofdletters , mijn kanjer is al 126 cm hoog met haar bijna 5 jaren ...
De grootste van de klas en lang niet de oudste, er is nl een lineaire kleuterklas op haar school dus alles van 4 tot 6 zit bij elkaar ;-)

Ik heb er zin in morgen en Noa ook , het wordt een mooie dag morgen helaas wel een natte volgens de weerprofeten ;-(( , maar goed dat is dan zo ....
Nu gaat Noa mij opmaken , dus laten we de PC even voor wat het is ;-)



Kijk ook eens op de trouwpage van mijn zussie http://www.appieensjac.bruiloftsite.nl/
en schrijf ze wat leuks.....

2 opmerkingen:

Irene zei

Hoi Elly,

Ik heb gespiekt hoor op de site van je zusje en het ziet er strak uit.
Lekker alles gelezen en bekeken.
En uiteraard een berichtje achter gelaten.

Ik krijg de indruk dat het ze niet helemaal van een leien dakje gaat mho "bemoeienissen" van de kerk, klopt dat?

Zo te lezen is ze helemaal stapeldol op haar aanstaande en dat is mega leuk om te lezen.

Heb jij je jurk voor de grote dag al af?
Leuke familie foto's overigens!!!!

Lieve groet
Irene

Marielle zei

Een beetje te laat, maar daarom niet minder gemeend: Van Harte gefeliciteerd! Ik tond op een markt en heb de hele dag regen gehad, was het bij jullie ook zo erg?