donderdag, mei 11, 2006

mixed emotions

Om me heen gebeuren prachtige dingen , Lynne werd geboren, Sanja werd geboren,Thijs werd geboren Kee werd geboren .
Allemaal mooie mensenkinderen die naar hier kwamen, prachtig , geweldig , overweldigend. Lynne ga ik heel binnenkort bekijken , Sanja ook ;-)
Warm word ik ervan , die mooie nieuwe mensenkinderen , ik wen ze licht en wijsheid op hun weg hier .
En te gelijk met de komst van die mooie mensjes naar hier , met die blijheid die dat brengt , gelijk ook met het heerlijk weer , word ik voor de zoveelste keer geconfronteerd met een lege boodschappenknip ;-((
En dat went nooit en al die mooie dingen om me heen kunnen dan toch niet voorkomen dat ik me niet zo fijn voel .
Steeds weer die zorgen , waar betalen de we de Nuon dit keer van en de Unive , hoeveel krijgt die ook alweer , de belastingen , waterschap ..
waar haal ik het vandaan
Om me heen hoor ik hetzelfde , allemaal mensen die zorgen hebben , die even niet weten waar ze van moeten leven .
Mensen met gezinnen, net als wij , .......
Het komt goed hoor , vast wel , het komt altijd weer goed , met iedereen en alles , en het gaat ook nog goed met nederland, lees ik steeds weer in de krant .

Maar waarom dan steeds die verdrietige verhalen , van mensen die het niet meer weten , mij bellen wat het nummer van de voedselbank ook alweer was .....
Waarom in mijn knip ook altijd net een tientje en meestal minder ......
Steeds keuzes maken , niks mis mee , maar er moet wel wat te kiezen zijn.
Wat mij uitput , me onderuit haalt is steeds weer wat anders.Weer een nieuwe wetswijziging, weer een ander iets , dan weer dit dan weer dat , net als ik denk nu zijn we er , nu gaat eea goed komen , is er weer een of andere nieuwe regeling die alles weer ondersteboven haalt.
Zouden "zij daar in den haag", daar ook maar iets van mee krijgen , van al die mensen die constant op de rand balanceren.
Zou iemand daar in die regering ook maar een fractie snappen van de uitputting die het brengt om steeds weer bij te moeten stellen , steeds te moeten wijzigen , peikeren , peinzen .
Zouden ze weten wat voor schade dat aan de algemene gezondheid doet van mensen en hoeveel dat wel niet extra kost aan psychische zorg en lichamelijke klachten , zouden ze uberhaupt wel iets weten daar ..........

We prutsen voort, we komen er wel, en als er echt niks meer te eten is groeit er in het park ook eten en als je een beetje alternatieverig bent zoals wij ;-)) vind je dat geen ramp , je eigen eten in het park plukken ;-))))
Maar elke dag zevenblad is ook niet lekker denk ik .

Het komt we weer goed , het mantra wat maar in mijn hoofd rond zoemt en mij overeind houd , zonder dat te kunnen geloven was ik er heel wat minder aan toe .......

Geen opmerkingen: