zaterdag, januari 20, 2007

overleven is de kunst

Brainpower in de tent...
met MC........Freek de Jonge

voor als je 'em nog nie kent

Ik stond voor de klas en de leraar die keek me aan
ik had de beurt maar al zo vaak m'n huiswerk niet gedaan
wie is die pablo picasso rijmt op lasso hier van basso
voor een casso want ik was zo en ik weet niet wat dat was jow.
ieder kwartaal herhaal ik al die wartaal namen en feiten
heb ik schijt en ik raak de kluts kwijt en fok het
woord allochtoon voor ongeloof man kom op hallo man
en 'k sla zo vaak de verkeerde toon aan. pak altijd verkeerde woorden
voor de helden uit het noorden met de protestaanse macht,
de eigenwijsheid in een pacht die op jacht naar aanzien de waanzien van
decadentie die maatschappelijke dimensie die praat om de consessie
van de ressie uit een flessie
abstract of figuratief alles is me even lief
maar ze willen mijn bekering en waardering dat ik lering trek uit
dat ik alles hunken naar een gunst, krijg allemaal de tering
overleven is de kunst

(refrein)

Wat is het gast dat je feitelijk zegt?
Al die beelden al die plaatjes zijn niets zonder die praatjes
Wat is het gozer dat je feitelijk rapt?
rock en cola, romantiek, de renaissance maakt me ziek
Wat is het gast dat je feitelijk zegt?
maar de normen vormen waarde en iedereen moet deugen
Wat is het gozer dat je feitelijk rapt?
kiezen is jullie waarheid kunst is jullie leugen.

Wat zich op straat vroeg of laat steeds bewijst is dat het leven zich nimmer laat vangen in een lijst
of laat gieten in een vorm...wat is de norm, Benidorm?
de kotezuur is ook te huur, nergens is het leven duur
en brandt er nog heilig vuur, want van alles is het duur
sinds de val van de muur klagen mensen overstuur,
uur na uur verstrijkt de tijd, maar is de draad en richting kwijt
verstrekt de cirkel in de redenering van de tering en de nering
en de leerlingen en vereringen of ik vroeg het alweer vroom,
doodsbang voor wat waardering vluchtend in een droom
op zoek naar wat waardering en hunkerend naar een gunst
krijg allemaal de tering overleven is de kunst

(refrein 2x)

oh jawel de rooie hel...
tis Freek de Jonge in de tent...
kort gehoude met Brainpower

dus eh...binne drie minuten volgens de statuten

nu al op tv
binnenkort op Ebay dus kijk mee

Geen opmerkingen: