dinsdag, april 10, 2007

Teleurgesteld

Dit weekend was ik slachtoffer van mijn vertrouwen in de goedheid van de mens .
Zoals jullie weten was er laatst een fiets bij ons gestolen en fietst Rens op een fiets die ook aan zijn laatste dagen toe is .
Ik kan mijn geluk dan ook niet op toen ik bij de eigenaar van Holland Coffee BV in de tuin vlak bij mijn huis een ogenschijnlijk goede fiets zag staan , 50 euri was ie maar .
Voor ons een megagroot bedrag , maar voor een fiets niet echt heel veel.
De eigenaar was erg vriendelijk en ja hoor het het was een prima fiets , pas nog door een fietsenmaker onderhouden en ik , ik geloof dat , denk niet waarom dan zo goedkoop , nee, ik denk wat aardig die man heeft natuurlijk al geld zat en doet deze gewoon weg omdat weggooien zonde is , zoiets.
Ik was blij, opgetogen, tot bleek dat ik de spreekwoordelijke kat in de zak had gekocht, na een rondje fietsen door Rens bleek dat ie doortrapte en na een blik van iemand met verstand van zaken bleek dat de tandwielen versleten zijn ;-(((
Maar niet getreurd dacht ik nog, dan breng ik hem terug.
En toen bleek die aardige man van een paar dagen terug een nare arrogante man , nee hoor gekocht was gekocht , hij nam hem niet terug , brrrrrrrr, wat griezel ik van dit soort mensen .
Wat een nare man, oneerlijk zijn , en dan nog zijn waar niet terug willen nemen ook .
Ik hoop voor hem dat hij gelukkig wordt van onze bijeengesprokkelde centen , ik hoop dat ie trots is op zichzelf .

Ik ben verdrietig , verdrietig omdat ik zo naief ben en altijd het goed in mensen zie en verdrietig omdat er nu nog geen fiets is voor de kids en dat ook weer heel lang gaat duren voordat dat lukt .
Ik raak daar toch behoorlijk van slag van , snap absoluut niet waarom mensen zo doen .....
Maar goed het zij zo .

2 opmerkingen:

Annelies zei

Heet zoiets niet oplichting??

Catharina zei

Dat is pure oplichting.
Daar kun je aangifte van doen, of dat helpt is een ander verhaal.

Als je in een uitgaansweekeinde naar hier komt en dan savonds heel laat met mijn zoon op pad gaat, kun je voor 5 euro een prima fiets kopen.
Zegt hij.