dinsdag, juni 05, 2007

wat een zootje ;-((

De laatste weken werd ik nogal wakker gehouden door een of ander onverteerbaar iets in het verenigingsleven waar ik aan deel neem.
Binnen een gezellige groep mensen ontstond onenigheid over eea , dat kan gebeuren , daar is niks mis mee , maar wat er daarna gebeurde , daar is alles mis mee .
De manier waarop mensen dachten eea te moeten oplossen raakt kant nog wal.
Ik kon het al wat loslaten , nam wat afstand en ging door met het leven van alle dag ;-). Tot ik dit weekend iets ontdekte aangaande deze zaak wat zo ontzettend idioot was , zo te gek voorwoorden dat ik nogal verdwaasd de impact van deze ontdekking in mij toeliet.
Op een of andere manier begint dit hele gebeuren vrij veel weg te hebben van een amerikaanse soep waarin list en bedrog aan de orde van de dag zijn . En omdat ik nooit alle mensen tegelijk aan 1 tafel weet te krijgen, blijft het gissen naar wat er nou werkelijk aan de hand , welke motieven mensen nou werkelijk hebben om zo ontzettend bizar bezig te zijn.
Ik weet het niet meer , weet echter wel dat niets is wat het lijkt , dat heb ik al heel vroeg geleerd en dat hier vast totaal andere motieven en belangen meespelen dan ik als outsider weet.
Ik kan me nl niet meer voorstellen dan enkel dat wat het zou moeten zijn de veroorzaker van zoveel onzinnig kwetsend en verdrietig makend gedrag kan zijn , BAH.


En steeds al ik pieker en peins over motieven van mensen en hoor ik zo een stem van vroeger ,die als altijd van alle tijden lijkt ;-)
"Hou altijd voor ogen dat de groten der aarde enkel maar groot zijn als wij voor hen op de knieen gaan liggen."

2 opmerkingen:

Annelies zei

k snap er ook niets meer van hoor. Schiet mij maar lek.

Marga zei

hier idem dito!
liefs, marga