donderdag, maart 20, 2008

Lente



Hoewel de temperatuur anders doet vermoeden , is het toch echt waar , vandaag begint de lente ;-), de dagen zijn nu even precies even lang als de nachten .

Morgen vieren we dat tijdens de lente wende ;-)
Ik heb er zin in .



Lente wende, ook wel Ostara of Alban Eilir genoemd , je hartewens ontplooien
De lente is een tijd van een vernieuwd begin, van dromen en zaaien. Als je daar bij stil staat krijg je misshcien helderder wat je graag wil verwezenlijken de komende lente en zomer.
Lente is een tijd waarin de natuur uit gaat lopen en je kunt voelen welke mogelijkheden er allemaal zijn. Nu zijn die nog niet zichtbaar, maar je kunt het uitbundige van de zomer al voelen. Jij bent ook een deel van die schepping.
Neem waar , deel, voel, ervaar .


Thuis vieren we die vruchtbaarheid , branden kaarsen in zachte tintjes , eten honing koekjes , honing cakes en eitjes ;-))

En we branden wierook in voor jaars geuren : Violen, Jasmijn, Roos, Salie en Aardbei

Op school zoeken de kinderen eieren in bonte kleuren en eten ze samen de paas maaltijd , dit jaar heeft dat voor de hogere klassen een iets andere vorm , ze vieren vandaag het einde van de cultuur weken, ik ga er zo heen ;-).

Voor het vieren met de groep , bak ik lekkers ;), vang ik mijn gevoel in woorden die ik spreken wil/delen wil .
Ik richt mij deze lente op balans , balans in ons gezin , in onze financiƫn , in mij .


Ik heb er zin in ;)

Lente liedje

D C G D
Het is lente omdat ik een vogel zag,
die zijn nest nu bouwt,
hier voor mijn raam

Het is lente, want ik pluk de dag,
en ik geef hem aan jou,
omdat ik van je hou.

Het is lente, want we zaaien ons graan
Zodat het groeien kan,
totdat de oogst weer komt

Het is lente omdat ik nu voor je sta,
hier met mijn gitaar,
en naar de hemel staar

refr:
C G D
Ontmoet mij hier, met Alban Eilir

Het is lente omdat de zon weer schijnt,
de duisternis verdwijnt,
en daarmee ook de pijn

Het is lente want er is evenwicht
de zon toont zijn gezicht
en warmt ons in zijn licht

Het is lente omdat het vuur weer brand
we lopen hand in hand,
op het warme zand

Het is lente omdat wij weer samen zijn,
bij elkaar weer zijn,
voor elkaar er zijn.

Geen opmerkingen: