zaterdag, december 26, 2009

26 12 09 kerstdag 2 ;)

Roerig is het in mij , er gebeurt zoveel de laatste dagen
Bewust beleef ik de 13 heilige nachten .
De nachten uit de oude tijd die voor mij door de oude verhalen de laatste jaren waarde kregen , ze waren er altijd en de laatste jaren leef ik ze weer .
In deze tijd lijkt he alsof alles naar boven openstaat.
Van 24 december tot 6 januari, een mooie tijd , een tijd van hoop en licht en samenzijn.
De nachten zijn lang , aanwezig , de natuur is verstild en ook wij komen tot rust in deze dagen van vrij zijn en samen zijn.

Dit jaar was die rust meer tastbaar nodig dan anders , was ik me meer bewust van die noodzaak . Alles ging sneller en sneller om me heen terwijl ik haast tot stilstand kwam.
Deze 13 nachten brengen mij weer terug bij mezelf, weg van de hektiek die ik steeds meer los kan laten ;-)
Lekker breien op de bank met mijn kinderen tegen me aan, heerlijk .
Deze nachten droom ik veel en mijn dromen geven me inzichten, ook slaap ik veel , meer dan anders , we liggen in de ochtend heerlijk lang in bed .
Samen met mijn liefjes zak ik terug in de stilte , rusten we in zijn.

Heerlijk .
Zo mooi deze tijd voor bezinning .

Het maakt het makkelijker steeds dichter bij mezelf te blijven , steeds meer mijn stem , mijn innerlijk weten te horen en er naar te luisteren .


Ik wens iedereen vandaag die stilte toe , dat heerlijk samen zijn.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

zo ervaar ik dat ook, verstilling en de belofte van Licht. Samenzijn. Alleenzijn met je eigen stem. Deze maan leer je zoveel...

Anne zei

meis, wat heb je een heerlijk mooi blog.
het voelt een beetje thuis zijn.
ik hoop dat je je ondertussen weer wat beter voelt.
neem je rustmomenten, griep is een teken vanje lichaam, dat je teveel reserves hebt verbruikt.
een heel mooi 2010 wens ik je:))