vrijdag, december 25, 2009

en dan is het

Al Kerst
Zo snel ik ben nog aan het voorbereiden merk ik , de tijd gaat sneller dan ik bijhoud.
Zo snel
Yule was fijn , dat is een feestje van mezelf en de kinderen hier .
Kerst is toch meer voor familie in het totaal en daar ga ik mank.
Ik ervaar de familie niet als een totaal helaas en heb steeds meer moeite dan toch de verbinding te zoeken en oppervlakkig kerst vieren gaat me slecht af . Voor mij zijn de december feesten, feesten van licht en van delen en verbinden.
Dit jaar is die verbinding er als vanzelf met mensen om me heen .
Heerlijk warm en fijn is dat, ik zou graag met hen kerst vieren ;-).
Wie weet organiseer ik dat volgend jaar weer eens zo ;-) Jaren lang was dat een heel mooie kerstviering.

En zo mijmer ik voort , terwijl ik nog steeds aan het voorbereiden ben ;-) .
Naar binnen kerend , zoekend naar het antwoord op zeer praktische vragen die toch wel boven komen drijven zo. ( ondertussen ook nog steeds zoekend naar atelierruimte , ja ook , ja juist met kerst, dan staan die werk-dingen extra in de weg he )

en hoppend van hot naar her in mijn belevingswereld kom ik toch weer terecht bij mijn december wens van dit jaar :



Ontmoeten, minder moeten,het moeten loslaten, het moeten durven loslaten , het moeten mogen loslaten , het moeten kunnen loslaten , niks moeten, ONTmoeten, om jezelf te kunnen ontmoeten.

Minder “moeten” , meer ruimte voor samen.
Minder “moeten” , meer ruimte voor zijn.

We wensen jullie een 2010 vol ont-moeten en minder moeten ;0)

2 opmerkingen:

Sandra zei

Ik wens jou een 2010 met rust en ruimte en veel licht en liefde.

Daan zei

jij ook heel veel geluk en liefde het komende jaar. Dat je ont-moeten mag lukken, op welke manier dat voor jouw werkt...