vrijdag, augustus 12, 2005

Tranen

Tranen , tranen en nog eens tranen rolden er zojuist over mijn wangen .
Ik ben bij Gre langs geweest en heb afscheid van haar genomen , in deze wereld zal ik haar niet meer in leven zien.
Ik neem haar atelier over , zal haar poppenwerk proberen voort te zetten.
Dat was waarom we samen kwamen vanmiddag , maar wat meer indruk op me maakte , me diep in mijn hart raakte , is dat Gre er straks niet meer is , niet meer hier in elk geval .
Ik zal haar missen , behalve poppen maken heeft ze me veel meer geleerd . Ze heeft me het leven op een bepaalde manier leren zien , een andere kijk op dingen geleerd.
Ze kwam mijn leven binnenwandelen toen Xarah opgebaard stond bij ons boven , ze was mijn poppenjuf , maar daarna iets meer.
De vanzelfsprekendheid waarmee ze afscheid van mijn kleine meisje kwam nemen , de dingen die ze zei toen, de kabouter die ik van haar kreeg toen , dat alles maakte haar meer dan "zomaar iemand ".
En nu is Gre zo ziek , het doet me zeer haar zo te zien , haar lijf zo teer , zo broos , haar ogen nog zo helder.
Dag lieve Gre , bij iedere pop die ik maak, zal ik waarschijnlijk aan je denken en iedere zandbaby zal gedachten aan jou meedragen , mooie gedachten .
Ik mis je nu al ;-))

4 opmerkingen:

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Irene zei

Lieve Elly,

Ik wens je heel veel sterkte.
Het is altijd zo immens zwaar iemand te moeten verliezen die zoveel voor je betekent.

Lieve groet
Irene

Annelies zei

Het is hard, Elly. Sterkte ermee. En laat die tranen maar stromen hoor, dat lucht op...
Straks is Gre misschien wel bij jouw Xaartje. Misschien kan die gedachte je troosten.

Knuffel, Annelies

Unknown zei

Elly,

Ik weet intussen te goed hoe het is om iemand die veel voor je betekent weg te zien vallen. Ik wens je veel sterkte en kracht toe.

Groet. Britt