vrijdag, augustus 12, 2005

vroege ochtend TV

Het is vroeg, net 6 uur ;-)) en ik kijk tv , ik kijk naar de KRO en daar spreekt iemand met Martine Delfos en in tegenstelling tot wat ik altijd dacht, zegt zij best dingen waar ik me in kan vinden. Tot op heden heb ik alleen anderen "over" Delfos' theorieen horen spreken en dat was nou niet bepaald "je dat".
Nu zie en hoor ik haar zelf en hoor ik haar dingen, met name over relaties zeggen waarvan ik denk ja !!!, zo denk ik het nou ook al een poos .
http://www.kro.nl/dolcevita/inhouduitzendingen/041210verschillen.asp en ook http://www.mdelfos.nl/

ze heeft het ondermeer over het uit de weg van problemen en met name relatieproblemen , ze heeft het over dat we dat niet meer leren , dat omgaan met elkaar , dat heelhouden van relaties en dat we daarmee onze kinderen iets ontnemen .
Ik durf het bijna nooit hardop te zeggen , maar dat denk ik vaak ook .
Ik heb het wel gezegd , dat scheiden bijvoorbeeld altijd ten koste van de kinderen gaat , maar dan werd ik erg raar aangekeken ;-)).
Ze zegt ok dat we wat meer geduld moeten hebben om dingen ( en dat met name binnen je relatie ) te leren.
Ik denk dat ik wat boeken van deze mevrouw op ga zoeken ;-)) ze zegt nl precies dat waar ik me al best lang mee bezig houd.
Die onlosmakelijke koppeling van relaties en het welbevinden van kinderen . Interessant , zo op de vroege morgen .

2 opmerkingen:

Annelies zei

Nou, daar hoef je toch niet voor gestudeerd te hebben om te weten dat scheiden ten koste van de kinderen gaat. Kon ik je zó vertellen ;-))
Ik zal straks die link eens aanklikken en de uitzending bekijken. Eens kijken wat ík daarvan vind.

Elly zei

Heb het er zaterdag met een wijs persoon ook nog eens over gehad , leuk gesprek was dat ;-))
En heb je al gekeken ;-) , het wijze persoon en ik vonden Delfos interressant en denk dat ze zo verguisd wordt soms, omdat ze nogal "triggert" .