dinsdag, november 29, 2005

11 jaar mama ;-))

En ja hoor ;-)), vandaag ben ik al 11 jaar mama , Rens mijn superzoon wordt 11 vandaag .
Ik weet het nog goed , die dag in 1994 dat ik in de vroege ochtend een weeenversterker kreeg om Rens wat te helpen bij het geboren worden.
Wat een mooi moment was het toen hij er dan eindelijk was , mijn eerstgeborene , het kind dat mij moeder maakte.
Wat een geweldig gaaf joch is het geworden , lief, zorgzaam, sociaal, intelligent, begaafd, maar bovenal lief voor zijn moedertje , zoals ie dat zelf zegt , moedertje noemt ie me, heerlijk kind ;-))
We gaan hem heerlijk verwennen vandaag , de hele dag is voor hem , ik hem mezelf in nieuwe lapjes gehuld ;-)) een lekkere kwarktaart geknutseld, Ton is thuis , Rens zijn naam staat op het raam ;-)), de slingers hangen en de visite komt vast zo .
Ik mijmer wat voor me uit , denk aan de afgelopen 11 jaar, aan hoe het was en hoe het is geworden , ik denk aan al zijn zusjes en aan het mooiste cadeau wat ie ooit kreeg, een broertje .
Ik denk ook aan het grote verdriet in Rens , een blije kleuter was ie , toen ie twee zusjes ineens kreeg , 1 voor hem en 1 voor Merel , Xarah en Nina, wat begreep ie veel van haar ziekzijn , was was ie voorzichtig met haar .
Wat speelde ie veel met haar en wat hartverscheurend was het om mijn bijna 5 jaar oude zoon van toen te meoten vertellen dat Xaar dood was en wat dood was , dat wist ie wel , toen al .
Maar alles kon ie kwijt bij Kees, zijn grote zwarte vriend, tot 23 juni 2004 , Kees was al dagen zieker dan ziek en op die dag hebben we zijn grote vriend naar de sterren gestuurd .
Het brak mijn hart het zijne te zien breken .
Maar mijn grote vent veerde op , het verdriet in zijn hart is gebleven , soms zie ik het nog ..............
Toch sloot ie het nieuwe hondje wat hier kwam wonen, ook in zijn hart.
11 jaar is ie al , mijn kanjer en iedere keer verbaasd ie me weer, door zijn inzicht, zijn weten , gewoon door wie ie is .
11 jaar lang lopen we al samen in deze wereld , 11 geweldig jaren en vandaag ga ik het hem zeggen: " Rens wat fijn dat ik jouw moeder mag zijn. "

Elly

3 opmerkingen:

Irene zei

Hoi Elly,

Wat weet je het toch weer mooi te verwoorden.
gefeliciteerd met jouw 11-jarig moederschap.
En Rens gefeliciteerd met je verjaardag EN gefeliciteerd met zo'n fantastische moeder!!

Fijne dag vandaag met veel "happy memories".

Lieve groet
Irene

De Tegelaars zei

Kan er niets aan doen, maar ik krijg tranen in mijn ogen van dit stukje! Wordt er helemaal emo van.
Gefeliciteerd Met de verjaardag van Rens, en jij gefeliciteerd met je 11 jarige moederschap!! Je bent een geweldig mens Elly!!
je naamgenoot!

Annelies zei

Ik pink hier nog ff een traantje van emotie. Je weet het zo mooi op te schrijven.

Enne.. die kwarktaart was heerlijk! ;-)