donderdag, juli 17, 2008

Avontuurlijk dagje

Dat was een mooie dag gisteren.
Rens was er op uit met een vriend en ik ging met rest van de kinders op de fiets naar de stad .
Het weer was helemaal lekker ;-) , er was markt in de stad en er waren pony en paarden evenementen. Op het plein in het centrum waren er in de middag diverse vermaaksobjecten voor kinderen ( spingkussen klimwand etc ) .

We fietsen dus de stad in en stappen af ;-) , ik zet Heller neer en zeg kom we lopen naar de Hema en zetten de fiets daar neer .
Iedereen loopt richting Hema , Heller ook en dan opeens is ie weg .
Pfffffffffffffft , waar gaat zo een jochie nou heen , even in 10 a 20 sec , in elk geval uit beeld .
Ik zet mijn fiets neer en loop de weg even terug , Heller verliest mij als het even kan geen seconde uit het oog , dus die zoekt mij nu ook , dat weet ik zo goed als zeker.
Echter hij lijkt van de aardbodem weggeveegd.
Ik voel me verbaasd, maar niet echt ongerust , iets in me weet dat het OK is , maar waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar is ie ???
Ik loop nu voor de zoveelste keer weer terug naar de paardjes, ik zou het logisch vinden hem daar te vinden.
Uiteindelijk besluit ik hem dan maar om te laten roepen en begeef me naar de man met de microfoon, ergens op de ponydrafbaan is die man.
En terwijl ik me met Merel richting dat punt begeef, zien we het tegelijk , Merel zegt het als eerste:" daar is ie .........."
En waarachtig , mijn kanjer zit op de arm van de man die de wedstrijdjes verslaat.
Als ie me ziet gaan zijn armpjes meteen richting mij , de man komt blij op me af en geeft me Heller weer , Heller kletst meteen mijn oren van mijn hoofd over paardjes en de omroeper.
Een mevrouw schiet me aan en zegt : "ja, hij stond daar zo ( aan de overkant van de Hema ;-((( ) en riep mama , toen heb ik hem maar even meegenomen "
Superlief bedoeld natuurlijk, maar niet erg handig nu, als ie gewoon daar aan de overkant van de Hema had gestaan was ie zo goed als meteen weer in beeld geweest .......
Maar hij was er weer , konden we eindelijk gaan genieten van paarden en van springkussens , van klimwanden en van een heerlijk terrasje bij een vriendin die er zelf dan nog wel niet was , maar haar man bracht me heerlijké koffie ;)
Ik heb er heerlijk gezeten, terwijl Heller me echt niet meer uit het oog verloor, de schat.

1 opmerking:

Marga zei

o, herkenbaar! En ergens wel fijn dat andere mensen zich om je kind bekommeren, maar als je zelf weet hoe je kind is, en daar afspraken mee hebt is het niet handig als iemand dan komt 'helpen'.

Gelukkig had je 'm snel terug!

Liefs, Marga