woensdag, november 11, 2009

Sint maarten


Sint Maarten

Sint Maarten Sint-Maarten Sint-Maarten reed door weer en wind,
zijn vurig paard droeg hem gezwind,
Sint Maarten reed met vollen moed,
zijn mantel dekt hem warm en goed.

Een oude een oude een oude man stond aan de baan,
hij keek de ridder smekend aan,
"Och help mij toch uit deze nood,
ik vond hier in de kou de dood?"


Sint-Maarten Sint-Maarten Sint-Maarten was zeer aangedaan,
hij bleef voor d'arme bedelaar staan,
hij trok zijn slagzwaard uit de schee,
en sneed zijn mantel vlug in twee.

De oude de oude de oude man kwam s'nachts weerom,
hij had de halve mantel om,
hij sprak tot Maarten zonder spot,
en zei: "Ik ben de lieve God".


Ik loop hier met mijn lantaarn

Ik loop hier met mijn lantaarn
En mijn lantaarn met mij
Daarboven stralen de sterren
Beneden stralen wij
Mijn licht gaat aan, ik loop vooraan,
rabimmel rabammel rabom
Mijn licht gaat uit, ik ga naar huis,
rabimmel rabammel rabom

Geen opmerkingen: