donderdag, juni 08, 2006

Creatief

Ik las het zo mooi , geschreven door ......geen idee dus , maar zo voelt , precies zo als het er staat . ZO voel het in mij , mooi omdat nog eens in een gedicht te zien ;-))


Phoenix
Vlam in mij laai weer op
hart in mij heb geduld
Verdubbel het vertrouwen
vogel in mij laat zich opnieuw ontvouwen
De vleugelen de nu nog moede en grouwe
oh wiek nu op uit de verbrande takken
En laat de moed en uwe vaart niet zakken
het nest is goed maar het heelal is ruimer


Met andere woorden:
Om creatief te kunnen zijn ben je bezield en geïnspireerd,
je hart en intuïtie zet jou in beweging.
Met geduld, liefde en vertrouwen voor het proces
en nieuwsgierig naar de bron.
Kun je afstand nemen van de belangrijkheid ervan,
je bent levendig en moedig.
Om de discipline te ontwikkelen, door te gaan
en je veilig te weten, open te staan voor de ruimte die er is om uniek te zijn

3 opmerkingen:

Irene zei

Inderdaad mooi.
Zo nu en dan is het goed om even stil te staan bij de diepere betekenis van het leven.

Anoniem zei

Elly,
Ik heb net de url bezocht die je in een mail stuurde.....
Ik wil je graag 1 ding zeggen:

IN LAK'ECH

LIEFS barbara

Elly zei

Zeker weten ;-))
Elly