zaterdag, juni 03, 2006

een weekverslagje





Het was me het weekje wel , koud, vooral het begin.
Met koud bedoel ik een graad of 10 , dat is koud , zo eind mei begin juni.

Zowel qua temperatuur als emotioneel had de week nou niet echt een hoog cijfer.
Koud en nat en met allerlei tegenvallers , een rekening van een nogal hoog bedrag , hij klopt een naheffing dat wel , maar hij klopt .
Verder rekende ik op een belastingteruggaaf , maar na verrekening met onze ( al oude ) schuld bij de belasting bleef er inderdaad wat over , maar ipv ten uwen gunste zoals wij hadden begrepen , ten uwen last ;-((
De achterstallige rekeningen die ik zo graag met dit stukje geld had ingelost blijven dus liggen en er komt er zelfs nog 1 bij , nl dat restje wat de belasting dan nog krijgt .
Huishoudgeld is er weer niet en we kratsen van alles bij elkaar .
Het maakt me moe en verdrietig , weer geen vakantiegeld , want ook dat ging meer dan op aan wat er nog aan rekeningen lag
Dat het bij veel andere gezinnen net zo gaat is een schrale troost, mijn kinderen lijken wel enkel met en bij kinderen te spelen bij wie dat helemaal niet zo gaat en willen wel eens iets ;-)) ze snappen wel dat het niet kan , maar ook bij hun verdriet.
Mijn zusje trouwt over 3 weken ……….. waar ik nou toch feestgeld vandaan moet halen .

Emotioneel zit ik er ook best wel wat doorheen , hoewel er een stijgende lijn in mijn “zijn’ zit is de “fase” waar ik nun in zit zwaar . gelukkig heb ik wel steun aan mediteren , ik ben lid van een groep ( www.meditatiecirkel.nl ) en mediteer deze maand op de kwaliteit Diepte



Diepte
Wat is diepte? In diepte ben je zelf, ben je Al, ben je Alomvattend.
Eigenlijk is diepte is Al, waarin alles besloten ligt. Wat is, wat was en wat komt.

In de wereld van de vorm, in ons aardse bestaan, bestaat afscheiding. De essentiƫle pijn van de afscheiding heeft ons ego, ons IK diep weg moeten stoppen. Diepte brengt je bij de gevoelens van gemis. Gemis van de heelheid. Diepte associeert ons IK met donkerte, zwaarte, angst. Een diep, donker zwart gat.

Je ware aard, je essentie, die de heelheid kent en is, kent de diepte in jezelf. Het allesomvattende . Ervaar de rust en het vertrouwen van de diepte waarin alles al besloten is. Stel je voor dat je vervuld van diepte in de wereld staat.

Durf diep te gaan, om aan de andere kant weer boven te komen


Het helpt me om hiermee te mediteren , helpt me te helen . Er is zoveel verdriet in mij .



Gisteren 2 juni was het de dag van de pinksterbruiden op school ( uitleg http://www.xs4all.nl/~sch07172/frame/lez/98/pinkster.htm )

Prachtig weer opeens , en daardoor een heerlijk feest voor de kinderen , Noa was verdrietig , ze wilde zoooooooo graag de bruid zijn , maar helaas is het regel op school dat die rol voor het oudste meisje in de klas is .
Noa kan daar niets mee, met zulke info.
( mama ook niet eigenlijk ;-)) )

Vandaag eindelijk vakantie , de kids spelen heerlijk in de tuin , ze genieten , ik ook ;-)))










1 opmerking:

Annelies zei

Joh, wat een prachtig foto's, vooral die van school!
En wat toch weer een rotnieuws van de belastinginspecteur...:-(