zaterdag, november 11, 2006

sint maarten

Sint-Maarten Sint-Maarten Sint-Maarten reed door weer en wind,
zijn vurig paard droeg hem gezwind,
Sint-Maarten reed met vollen moed,
zijn mantel dekt hem warm en goed.

Een oude, een oude , een oude man stond aan de baan,
hij keek de ridder smekend aan,
‘Och help mij toch uit deze nood,
ik vond hier in de kou de dood.’

Sint-Maarten Sint-Maarten Sint-Maarten was zeer aangedaan,
hij bleef voor d’arme bedelaar staan,
hij trok zijn slagzwaard uit de schee,
en sneed zijn mantel vlug in twee.

De oude , de oude , de oude man kwam s’nachts weerom,
hij had de halve mantel om,
hij sprak tot Maarten zonder spot,
en zei: ’Ik ben de lieve God’

Dit zingt Noa dus al een poos en vanavond mag het eindelijk voor de buren ;-))
Een totaal andere sint maarten dan normaal , wamt dan gaan we 's middags om een uur of vijf naar school , maar tis zaterdag he , dus doen we het net als de andere kindjes in de straat , zingen bij de buren in ruil voor snoep ;-)
Zelfs Heller zingt mee , op zijn manier .
En "oep" vind ook hij lekker.
wie weet ga ik zo dadelijk nog foto's maken van mijn storm trotserende kinderen ;-))

Geen opmerkingen: