dinsdag, april 07, 2015

07 04 2015

Zo , de paas voorbij ;) gezellige dagen gehad , voorzichtige weer naar buiten geweest, het was heerlijk en zwaar , als een beker thee al zwaar is, is wandelen dat ook , maar we komen er wel , we gaan langzaam vooruit . 
Het was een rare en periode, de laatste tijd, ziekte en dood  van mensen om ons heen, verdriet, dat naast volledig energieloos zijn, in de ban treur en verdriet en met de komst van de lente schuift dat wat weg, de zon doet goed,  het is fijn met biologie en aardrijkskunde bezig te zijn, de meiden te helpen met hun huiswerk, langzaam mijn stappen zettend, langzaam genietend  van dat wat er wel is .


Ik mag (moet) nog heel veel rusten , na de ochtendactiviteiten doe ik een dutje ;), dat heb ik sinds kleine zoon daar mee stopte rond zijn tweede a derde niet meer gedaan en nu dus alweer heel wat weken wel, dat voelt vreemd, en daarnaast heel Ok, anders haal ik gewoonweg het einde van de dag niet . Het is fijn straks weer buiten te wonen, dat zal goed doen, ik tel de dagen af naar dat moment.
Het is ook fijn om de mensen toe te laten die er voor me zijn, me heerlijk te laten verwennen door handen die nu mij eens masseren, lekker voor me laten koken enz, de energie die er wel is gaat dan heerlijk naar de kinderen en dat verdienen ze ;)

Ik ben zo trots op mijn dappere volkje, de oudsten werken hard, studeren hard en gaan zo fijn, ze genieten van wat ze doen en daar word ik dan weer blij van, de jongsten doen hun dingen, genieten van de kleine zaken en kunnen heerlijk ontspannen als ik ze voor lees, of als we samen een fijn filmpje kijken . Zo rustend in zijn, heel ik, word ik langzaam weer mijn krachtige zelf, dwz daar gaan we van uit ;)  morgenmiddag weer naar buiten,( tenzij het regent dat blijven we fijn met een dekentje op de bank )
We laten de winter achter ons, de pijn, het ziek zijn,  de verdrieten en verdrietjes en we vertrouwen op de engelen om ons heen .

1 opmerking:

Unknown zei

Hoi Elly, Fijn van je te horen. Pittige tijd heb je achter de rug zeg! En wat een geduld is er dan nodig om te herstellen. Mooi als je de focus op het mee werkende seizoen kunt houden. Ik wens je dat er steeds meer te genieten valt!