woensdag, april 08, 2015

09 04 2015 een nieuwe dag vol zon


Het is me gelukt. De was hangt ;) gewoon zonder er over na te denken in een mand gedaan en mee naar beneden genomen ( even geen fluisterende fysio die zegt dat dat geen handige move is ;) )
De zon schijnt en dat is erg goed voor mijn gevoel van welbevinden, zo lekker in een tuinstoel ontbijten, daar doen we het voor. De tas is gisteren niet afgekomen en dat wil ik dus graag dadelijk na het ontbijt gaan doen, kleine zoon heeft zijn taalwerkbladen en is daar reuze mee in zijn sas ;). Lekker samen werken aan tafel, grote zoon was erg laat thuis gisteren, had tot laat bijles gegeven en werkt vandaag thuis aan zijn studie, oudste dochter is naar een tweedaagse conferentie in Leeuwarden en de andere meiden zijn allang naar Bergen, naar school.
Het is dus heerlijk rustig in huis ( en in de tuin ) een mooi moment om alles  voor de dag op een rij te zetten.
Schrijven helpt me mijn gedachten te ordenen, al een leven lang. Als kind schreef ik al dagboeken vol en dat is zo gebleven, het hielp me door mijn donkerste periodes heen . Na Xarah haar overlijden bijvoorbeeld schreef ik schriften vol, gedichten gedachten tuimelen dan als vanzelf uit mijn pen .
Toen mijn boek in wording dan ook verdween door een gemeen PC virus voelde dat zo ontzettend rauw en naar dat ik heel lang geen zinnig woord op papier ( scherm) kreeg . Het verdwijnen van al onze foto's al mijn studies en andere schrijvens heeft er zoveel dieper ingehakt dan ik aanvankelijk  dacht, ik moet weer schrijven  ruimte te geven, voelen, klinken en leven, bruisen en borrelen en mezelf toestaan langzaam te gaan, trager dan trager nog, helen kost tijd .


Voor nu genieten van de vogels die zo vrolijk kwetteren, van mijn tuin die zich langzaam hersteld van de winter , van alle knoppen in de bomen  die elke beetje meer open zijn en durven vertrouwen dat ML snel weer een baan erbij heeft .

Geen opmerkingen: