woensdag, juli 12, 2006

dromen en idealen

Naar aanleiding van een mail van iemand anders kwamen mijn gedachten hierop. De dromen die je had als jong volwassene, de idealen die je nastreefde , zijn die er nog ????

Gaan we op in de dagelijks dingen vroeg zij , of leven we onze dromen nog ???
Een mooie vraag want in de cursus die ik volg en in het lichaamsen gestwerk wat ik doe staat deze vraag toch ook wel min of meer centraal.
Wat zijn je dromen , wat wil je doen , wie ben je nou echt , wat geeft jou nou het gevoel van jaaaaa, zo is het fijn.
Ik heb er eens een dag of wat over magedacht , het laten zinken en kom erop dat ik mijn idealen wel leef , maar die die voor een deel mijn dromen wat doorkruisen.
Mijn ideaal is mijn kinderen op laten groeien en begeleiden tot volwassen die vrij en frank in de wereld staan , die weten wie ze zijn en durven te leven waar ze voor staan.
Mijn ideaal is ook een wereld waarin iedereen vrij mag zijn , daar mogen we aan werken ( www.meditatiecirkel.nl)
Echte vrijheid zit van binnen, probeer ik te leven en dan botst het daarvan binnen toch wat , want mijn dromen , mijn kinderen europa laten zien en misschien later wel nog veel meer van de wereld, mijn droom , Rens Avignon te laten zien beleven proeven voelemn , met Merel door Barcelona te open , gewoon mijn kinderen naar de plaatsen in Europa te brengen waar ik LEEFDE met hoofdletters , waar ik zo gelukkig was dat niets ertoe deed, waar geluk gewoon bestond uit zon zee zand en sardientjes , de Algarve ( wat zou ik er graag wonen ) met al zijn pracht , zijn heerlijk mensen. Ik ben er nooit meer geweest nadat ik kinderen kreeg .
Ik mis het , MIS het met hoofdletters .
En ik merk dat ik het levenleef , waar ik vroeger tegen op zag , en merk ook dat DAT de kern is van waar mijn onvermogen zit om alles op rails te krijgen.
Ik wil LEVEN , mezelf zijn.
En mezelf word ik steeds meer, door van alles en nog wat , famiieopstellingen , lichaamswerk , stemmeditatie , allemaal heerlijke dingen , zak ik steeds meer in mijn bekken , ontdek ik steeds meer wie Elly nou eigenlijk is .
Wat mijn diepgang is , mijn kracht en ik durf dan ook te zeggen , ik GA Rens Avignon laten zien , met Merel naar Barcelona en naar de Algarve Heller daar in het zand zien spelen lijkt me heerlijk ( ja echt het zand is daar anders dan in Bergen ;-))
Al schrijvende voel ik dat ik mijn idealen niet leef als ik mijn dromen in de kast laat staan .
Werk aan de winkel dus en niet meer de gedachte koesteren dat we daar nooit geld voor hebben , dan moeten we daar maar aan gaan werken !!

Geen opmerkingen: