maandag, juli 24, 2006

mijn kinders

zijn geweldig , maar dat wisten jullie al ;))

Neee, echt ,ik ben zo blij met hen en kreeg nu ook nog eens zulke mooie getuigschriften over het afgelopen schooljaar van ze .
Heerlijk om te lezen dat ze als fijne mensen ontwikkelen , dat ze groeien , Rens scoorde high in the sky , wel jammer om te lezen dat mijn altijd zo vrolijke vent ook door de juf toch wel als minder vrolijk ervaren wordt dit jaar,het gepest maakte hem tot een mat mannetje , maar een weekendje vrij en hij is er weer , mijn zonnerens, het zet me wel aan het denken over welke weg we dan moeten volgen komend jaar .....

Merel is mega gegroeid en niet alleen in de lengte , nee vooral geestelijk , op sociaal gebied vooral heeft ze zich zooooo ontwikkeld , duimen op voor mijn oudste dochter .

En Nina , och Nina , mijn droompinses , mijn lief, ze heeft een pracht getuigschrift , is scherpzinnig , humorvol , tekent prachtig, sociaal sterk , kan alleen wel wat hulp bij lezen en schrijven gebruiken en voorzichtig ga ik letten op dislectie , mijn knappe koppie wil het namelijk graag , maar ziet geen begin aan een woord ......
Ze weet precies uit welke letters brood bestaat bijvoorbeeld, maar hoe schrijf je dat nou op , komt de o nou eerst of de r , oooo de b .
Daar kwam ik geleidelijk achter , ik oefen nu met haar , in welke volgorde letters horen , gek , heel gek genoeg , las ze op de kleuterschool kinderboekjes voor , aarvan ik nu vermoed dat ze de tekst gewoon uit haar hoofd had geleerd , want dat kan ze prima , volledige toneelstukken reproduceert ze soms , ze verbaasd me daarin .....
Dat gaat wel in orde komen

En Noa mijn grote lijfie van 5 , die kan zo slecht overweg met het fenomeen school , ze vindt het er leuk , is dol op de kinderen , maar dat stil zitten , daar heeft ze niets mee . Het liefst speelt ze verder terwijl de juf voorleest , het liefst doet ze dingen zoals zij ze prettig vind , ze wil helemaal iet dwars zijn , maar vind gewoon dat dingen niet perse hoeven zoals de juf denkt dat het hoort .
Ik merk dat het haar vermoeid , die tredmolen die school heet .
Toch mist ze het erg als ze niet gaat .
Mijn mooie lieve Noa, ik heb haar zooooooooo graag om me heen , juist omdat ze zo haar gang gaat , gewoon heerlijk zichzelf is , kan zijn wie ze is , bij mij , bij ons .............

de vakantie mag van mij nog jaren duren .

Geen opmerkingen: