vrijdag, juni 13, 2008

over schoolreisjes , prachtige jurken en meer

De laatste weken ben ik veel op schoolreis geweest , mee naar kamp met oa Rens en de rest an de 7e klas , mee naar een buitenmuseum met Nina en haar klas , mee met Noa en haar klas naar het strand .
Leuke momenten deelde ik daar , wat een verschil toch ook , kinderen van 6/7 , kinderen van 9/10 en kids van 13/14 .
Allemaal geweldige kinderen , ik heb van ze genoten .
Kinderen genieten als ze mogen zijn wie ze zijn , dat is wat ik gezien heb, wat ik ook wel al wist , maar wat leuk is om dan toch weer bevestigd te zien ;-).

Met Rens mee op kamp was bijzonder , ik kende de mensen daar niet echt ( zo een middelbare school is toch wat verder van je vandaan dat de basisschool). Ben zelf altijd een beetje bang dan.
Die angst werd wat weggenomen door het eenvoudige feit dat ik zou gaan koken daar , echter daar aangekomen, bleek de kookploeg die er was , in tegenstelling tot eerdere berichten dat ze op woensdag zouden vertrekken, te blijven.
Niks mis mee , maar dan gebeurt er iets in mij , dan klikken er wat klikjes en voel ik me wat ontheemd.
Want als het taakje ( lees de houvast) wegvalt , voel ik me snel teveel .
Uitspraken van derden kunnen dat gevoel dan versterken ( soms onbedoeld ) en dan raak ik mezelf een beetje kwijt.
Ook merkte ik dat ik het moeilijk vind om een al bestaand iets binnen te treden, de groep was er al twee dagen , de rijen waren al gevormd zeg maar .

De plek echter was een prachtplek , de kinderen geweldig , ik heb leuk gepraat met deze en gene .
Mee ook heerlijk verbaasd en me oprecht dingen afgevraagd. Dingen die me weer dichter bij mezelf brachten , die leerzaam waren , hoe dan ook.
Toch was ik ook blij weer met zoonlief thuis te zijn.


Afgelopen week waren er twee dagen voor de jongere kids , ik mocht chauffeuren naar Enkhuizen , het buitenmuseum , wat is dat toch een heerlijk plek om naar toe te gaan met kinderen .
De kinderen vonden het heerlijk , de tijd vloog, geweldig wat een leuk dag , dankjewel dat ik mee mocht ;-)

En dan gisteren , naar het strand met superleuke zelfgemaakte vliegers .
Ondanks dat het behoorlijk frisjes was , vonden de meeste kids dat ze best het water in konden ( dat water was heerlijk ;) )
Het was er genieten met hoofdletters, een echte aanrader als schoolreis , lekker naar het strand van Hargen aan Zee en mocht het wat frisjes uit vallen dan staat er een gezellige strandtent die lekkere chocolademelk met slagroom serveert.
TOP .
Door wegwerkzaamheden was de tocht er heen wat langer dan gepland , maar het was een heerlijke dag !!!

Ook hier weer dankjewel dat ik mee mocht ;-).
Op de terug weg hadden de kinderen op de achterbank de grootste lol terwijl Noa van de terugweg gebruik maakte een dutje te doen , de motor liep nog maar net en ze sliep al.


En dan vandaag , de jurk die ik al begin deze week begon begint af te geraken , in de spaarzame uurtjes die er deze week overschoten tekende en naaide ik de jurk voor de ijskoningin van Narnia , een behoorlijk klus megaveel meters stof gaan er in deze jurk , wit en vol verrassingen ;)

Als de "koningin" dit weekend tijd heeft , zal ik hem haar aandoen en een fotootje maken ;)
Echter de "koningin" mag nog vioolspelen op een podium in de Hoornse binnenstad, een feestelijke gebeurtenis bijwonen met en bij vrienden en een film bezoeken , het is dus al een vol weekend ;-) voor haar.
Op dit moment maakt ze kennis met de mensen die komende schooljaar dageijks in haar nabije omgeving zullen zijn.

Later meer .

1 opmerking:

H_Cleijne zei

Ben heel benieuwd naar de Narnia-jurk, ga je een foto plaatsen?
Wat een drukte al die schooldingen, hoe breng je het op?