woensdag, juni 03, 2009

andere planeet




Ik dacht het al een poos , maar weet het nu zeker , ik kom van een andere planeet , dat moet wel , anders snap ik er echt niks van :-)
Even lekker ongenuanceerd brabbelen :

Wat is het geval : , ik schrik echt steeds heel erg als mensen hun babies en kindjes laten huilen, ik snap niets van vrouwen die AL 3 maanden borstvoeding geven en dan nu maar stoppen, ik begrijp ook werkelijk niets van pas bevallen vrouwen die na een maand of 3 a 4 denken dat ze weer helemaal plat moet zijn . Nu komt dat laatste vast doordat ik nooit plat was, geloof ik, en een beetje meer of minder buik is natuurlijk wat anders dan van plat, helemaal plat, naar een blubje ;-)
Toch vraag ik me echt af , hoe iemand nou kan denken dat iets wat in 9 maanden wat oprekt , terug moet gaan in oude vorm in nog net aan 3 maanden .
Als dat gebeurde is het de bedoeling geweest , maar als dat niet zo is , is dat in mijn ogen heel normaal, niets om je druk over te maken en al helemaal geen iets om depri van te worden.
Wat maakt dat wij vrouwen niet zacht meer kunnen zijn , waarom zo een hard oordeel over onszelf ( ik heb dat wel niet met blubjes , maar met veel andere zaken weer wel )
Volgens mij klopt er niets meer van , wat mij betreft zijn borsten toch echt bedoeld om te voeden en is een zachte buik mooi vrouwelijk.
Maar kennelijk ben ik niet van hier en toch van een andere planeet ;-)


http://www.zorgvoorborstvoeding.nl/

http://www.borstvoeding.com/

4 opmerkingen:

Marrigje zei

Ik geef beslist langer dan 3/4 mnd borstvoeding maar ik wil wel graag mijn eigen lijf weer terug, zo'n 7 mnd na de bevalling. Je mag best zien dat ik zwanger ben geweest en 7 kinderen heb gebaard. Maar toch liever niet eruit zien alsof ik 5 mnd zwanger ben. Dan ga ik echt lijnen, en extra sporten (al is dat laatste echt moeilijk momenteel) Want behalve moeder, ben ik ook vrouw, en partner. Voor mezelf, maar ook voor mijn partner wil ik mooi zijn, door me goed in mijn lijf te voelen, snap je wat ik bedoel? Met een slappe buik en een te zwaar lijf voel ik me niet lekker in mijn lijf,en ben dus niet zo mooi als ik kan zijn.

Elly zei

Ik snap je hoor Marrigje , maar ik les en hoor vaak vrouwen die dat na 3 maanden al weer willen en sommigen worden werkelijk depressiefachtig als dat niet lukt . Een collega-dinnetje wil niet meer met me zwemmen omdat ze er "niet uitziet "
ze is net 10 weken terug bevallen ...........
DAT snap ik niet . Ik zou ook graag een plattere buik hebben dan nu, heb er lang over gedaan me er bij neer te leggen dat dat zonder het operatief sluiten van de diastase niet kan .
Dus ik begrijp best dat je uiteindelijk weer terug in model wil ;-)) , maar jouw 7 maanden zijn heel wat reeler , toch ???
Als iets 9 maanden nodig heeft uit te rekken , lijkt het me dat je ook best 9 maanden mag nemen om weer terug op gewicht te komen ;-).

Unknown zei

Ik geef ook nog bv, de jongste is 15 maanden. De vierde heeft het 3 jaar volgehouden. Maar wat marrigje zegt voel ik ook zo; ik ben ook vrouw, fotograaf, de lief van mijn man. Als je een tijdje in deze contreien woont, wil je hetwel anders hoor. Hier net over de grens is er het gewoon dat mannen op vrouwen lijken en vice versa. Zonder een greintje belangstelling voor een stukje pv. Dank je de koekkoek, daar wil ik niet bij horen.
;-)

Groet. Britt(waaraan je duidelijk kunt zien dat er 5 kinderen gedragen, gebaard en gevoed zijn)

Daan zei

Elly: :-)))

couldn't have put it better myself...
En nu: rustig ademhalen...