donderdag, juni 18, 2009

is er ooit

Is er ooit :
- een goede reden om te liegen
- de waarheid te verdraaien
- maar niet te zeggen wat er nou werkelijk speelt en in plaats daarvan een andere , op de zijlijn staande oorzaak als motief te melden voor een bepaalde beslissing.

Is het Ok

- als professional een oude, goed als overleden koe uit de sloot te halen als verdediging van je besluit.
- ben je wel OK bezig , als je je door oude angsten laat lijden , ipv door je professie
- als een derde die reden zo genant vindt, dat ie maar wat voor je liegt ???

Kun je je zelf nog in de spiegel aan kijken en zeggen dat je vanuit je hart werkt ???

Kan je me echt nog recht aan kijken en me het beste wensen ??


Er gebeurde vandaag iets wat me zo diep raakte , wat al deze vragen deed opborrelen , ik voelde me afgewezen tot op het bot , heb er op gevoeld , erom gehuild.
Ik kan niets met mensen die liegen , met mensen die me gewoon niet de waarheid zeggen , wat zijn gesprekken waard als je gesprekspartner liegt , wat stel overleg voor , als iemand je een rad voor ogen draait.
Wat dacht men te winnen ???
Het is mij een raadsel(tje) en verdient wellicht geen energie, maar zeer doet het wel.

Geen opmerkingen: