maandag, augustus 17, 2009

vroeg en meer en leestip

het was vroeg dag vandaag , de meisjes moesten om half negen alweer op school zijn.
Mijn zieke lijf weigerde echter dus zijn ze alleen ;(((
Helemaal niet leuk , maar ik zag geen andere oplossing , Merel sliep nog diep .
Anders was die wel meegefietst.
zopas even koorts gemeten en die is van gisteren de hele dag rond 39 graden gezakt naar 38.2
Dat is heel fijn.
Morgen begint Heller zijn klasje ook en dan word ik de hele morgen verwacht, hopelijk is de koorts dan weg of nauwelijks nog hoger dan verhoging.
En nu is het saai stil in huis , ik ga maar even thee maken en met Rens ontbijten. Heller deed dat al met de meisjes .

Verder hoop ik dat ik dadelijk iets beter voel en wil ik nog wat fotootjes voor de website maken, dan kan de update eindelijk de lucht in.

En de vakantie is dus voorbij, het was een mooie erg leerzame en voedende vakantie voor mij.
Vlak voor de vakantie had ik een aantal samenkomsten met wat vrouwen, onder begeleiding van haar leerden we veel over polariteiten in ons , het mannelijke en vrouwelijk deel in ieder mens.
Veelal is daar onbalans, leef je vooral vanuit je mannelijke polariteit of juist vanuit je vrouwelijke.
Voor mij was het fijn die balans daarin weer op te zoeken , niet enkel fijn , een soort must zelf .
Jarenlang voelde ik dat ik op halve kracht draaide , soms zelfs op minder , flinke tegenwind had stukken van/in mij "lam "geslagen, de mond gesnoerd.
De samenkomens met die vrouwen maakten dat ik dingen zie nu , patronen ontdekte en dacht ahhhhhh, mooi toch wel dat vrouwen samen zo wijs zijn , dat vrouwen wijs zijn en dat door samenkomen en praten die wijsheden weer boven komen borrelen .
We weten zoveel , maar gunnen onszelf vaak niet de rust/tijd om de antwoorden te herinneren .
Mijn idee : allemaal Dochters van Kopervrouw lezen van Anne Cameron ;-) , zo mooi .

1 opmerking:

Renske zei

ach Elly, rot hoor zo op een eertse schooldag ziek zijn!!
Beterschap enne dat boek ga ik vast lenen bij de bieb!