dinsdag, oktober 13, 2009

De zachte kracht van de zegening

Iemand 'zegenen' betekent dat je op een totale, onvoorwaardelijke manier het goede wenst voor iemand, vanuit het diepst van je hart. Als je de zachte kracht van de zegening gaat beoefenen, zul je merken dat je minder geneigd bent te blijven hangen in oordelen, aanmerkingen en frustraties jegens anderen, iets wat ons maar al te vaak overkomt in ons dagelijks leven. Als we onze medemensen van binnenuit alle goeds toewensen en ze bevestigen in hun kwaliteiten, stralen we positieve energie uit, waardoor de ander zich prettig gaat voelen en wijzelf op onze beurt ook.

Heel in het kort het boek van Pierre Pradervand, wat een mooie boodschap , wat een heerlijkheid.
Na "Tijd anders beleven " het tweede boek wat ik lees van deze schrijver en het spreekt me aan , ik voel iets van de zachtheid , alleen al door het lezen van zijn woorden.
Het bevestigt me , ik lees/beleef er een klankbord van dat wat ik probeer uit te dragen ( maar niet altijd lukt ;-) )
Fijn om te lezen , vandaag

Geen opmerkingen: