vrijdag, oktober 30, 2009

Kluizenissen

Terwijl ik op de achtergrond , of voorgrond ;) , dit verrukkelijke concert nog eens laat klinken , fladderen mijn gedachten zomaar even en jaar terug in de tijd.
Vandaag is hij volgens de krantjes en-zo precies een jaar dood , naar verluidt stierf hij enkel dagen eerder , vanaf woensdag brand ik mijn kaarsen voor Ferry.
Ik denk terug aan het moment waarop zijn zusje belde, en het even heel heel koud werd in mijn hart.
Mijn broer is dood zei ze , en in die woorden hoorde ik zoveel verdriet en paniek.
Zijn uitvaart was een gedenkwaardige.
Een jaar lang is ie vaker in mijn gedachten geweest als toen ie nog leefde, en dat niet enkel om hemzelf , Ferry echter was de eerste van een rij prachtige mensen die ik nog niet missen wilde, die ging.
De maanden erna leek het elke maand wel "raak"

Ik leerde een hoop van die mensen die gingen, en zo luisterend naar de liedjes van U2 ( dankjewel Danielle ), kom ik steeds bij momenten die ik met ze deelde.
U2 momenten ook die ik met veel anderen ook deelde, al die mensen zijn vandaag ook even bij me in gedachten en ik ben zo blij dat zij nog hier zijn.

Steeds neem ik me ook voor, langs te gaan, ze te ontmoeten, opnieuw, het kluizenaarsleven eens te laten voor wat het is ...............

It's a beautiful day
Don't let it get away
It's a beautiful day

of ;-) zoals Bono himself vaak aanhaalt van O'Shaughnessy


We are the music-makers,
And we are the dreamers of dreams,
Wandering by lone sea-breakers,
And sitting by desolate streams.
World-losers and world-forsakers,
Upon whom the pale moon gleams;
Yet we are the movers and shakers,
Of the world forever, it seems.

With wonderful deathless ditties
We build up the world's great cities,
And out of a fabulous story
We fashion an empire's glory:
One man with a dream, at pleasure,
Shall go forth and conquer a crown;
And three with a new song's measure
Can trample an empire down.

We, in the ages lying
In the buried past of the earth,
Built Nineveh with our sighing,
And Babel itself with our mirth;
And o'erthrew them with prophesying
To the old of the new world's worth;
For each age is a dream that is dying,
Or one that is coming to birth.

Arthur O'Shaughnessy

1 opmerking:

Daan zei

Mooie text
mooie gedachten
verdrietige reden

Sterkte vandaag...

Enne: geen dank...