woensdag, september 22, 2010

superwoensdag , Mabon

Vandaag is het zo een mooie dag , herfst in de tuin en de zon op mijn bol , het weer is heerlijk en ik geniet , vanmiddag vier ik met ons gezin Mabon , maandag en dinsdag werkte Ton van half 8 tot 23,30 en was er geen ruimte voor , vandaag wel ;) en de zon schijnt.
Dat maakt het nog fijner .
We bakken samen appeltaart en steken het vuur aan.


Mabon , de herfstequinox , net als de lente equinox een tijd van balans, voor mij een tijd van voeten in de klei ;-) aarden , heerlijk.
De dagen worden weer korter , we stevenen weer op de feestmaanden aan , bijna iedereen hier in huis wordt jarig de komende maanden en ook veel vrienden en familie vieren hun jaarfeest.
Wij openen die reeks feesten als gezin altijd met Xaar haar dag, haar sterfdag, een dag van herinneringen aan onze zonnekindje, Nina haar tweelingzus, het meisje wat ik zo liefheb en wat woont in mijn hart.

Mabon , een feest van dankbaarheid , de laatste oogst werd in vroeger tijden gevierd, wij kijken als gezin naar wat de zomer ons bracht , ik maak de balans op en voel me zo blij en dankbaar .
De klank die ik er aan geef is vol en warm .

Voor mij is het ook een aanzet tot het Michaels feest , de tijd waarin ik mijn draak voel . daar klank aan geef , hem in de ogen kijk.

Vandaag , een superwoensdag en een mooie Mabon , dankbaar en vol vertrouwen, vieren wij.

Geen opmerkingen: