maandag, april 14, 2008

en de zon schijnt gewoon ;)

Tsja, soms verbaasd mij dat , dat die zon gewoon schijnt ook als het regent in je hoofd , gelukkig maar , want dan trekken die wolken in je hoofd ook wat op .
Vandaag is het een malle dag , ik pieker over de zoek geraakte beugel van Rens , over waar ik nou toch weer geld voor schoolreisjes en voor kwijtgeraakte beugels vandaan moet halen en over een paar vriendinnen .

Ik denk al breiend over diverse dingen die mij bezig houden , over wel en over wee , over wat plannen .
En vooral ook over dat je bent wie je bent en als je dat leeft dat dat OK is en dat het dan niet uitmaakt waar je woont. Dat wat je beweegt , dat wat en wie je bent , dat ben je , hier , in Afrika , in Scandinaviƫ , in Arnhem , in Groningen en ook in Zwaag . Voor jezelf kan je niet weglopen en de antwoorden op vragen zitten in jezelf , allemaal.
"As" is verbrandde turf , "kan niet" ligt op het kerkhof en "wil niet" ernaast. Termen van opa , en aan opa denk ik veel , aan opa en aan oma , wijze mensen die ik hoog acht .
Mensen die me meer leerden dan ik wist , steeds opnieuw ontdek ik mooie dingen ;-) die zij me leerden en/of voor leefden.
Lieve mensen waren het , ik mis vooral oma elke dag wel .

En dan gaan mijn gedachten weer naar mij en naar wat vrouwen in mijn leven , sommigen liepen maar een heel klein stukje mee , anderen lopen al heel lang naast me . Ze zijn me dierbaar, al die vrouwen, die naast me lopen en/of liepen , een warm gevoel , een dankbaar gevoel overspoelt me als ik aan hen denk .

Zo maar ;-)

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Elly ,

zou graag wat meer met je meelopen , gewoon naast je zijn ....gewoon ....
Je bent vaak in mijn gedachten !