woensdag, april 02, 2008

verdrietige dochter

Mijn Merelkind is verdrietig . Op 26 mei gaat ze op schoolkamp, naar Texel , verleden jaar zijn ze naar Friesland geweest en dit jaar gaan ze naar Texel.
Verleden jaar al wilde ze dat ik meeging , maar anderen hadden de beurt , dit jaar had ze haar meester min of meer een soort belofte laten doen dat ik mee mocht.
Ze heeft al die tijd begrepen dat dat ook zo zou zijn.
Maar weer gaan die anderen en Merel verdriet , "alweer die en die" .

En nu wil ze niet mee , 26 mei is een van haar zusjes jarig en dat was al een bezwaar voor haar , maar nu ik niet mee mag, wil ze niet.

En ik, ik weet niet hoe te reageren , mijn band met de school is een pijnlijke in dit stuk , ik voel me wel vaker gepasseerd , maar dat is een gevoel van mij , denk ik .
Ik bied heel vaak hulp aan , echter enkel die hulp die anderen niet willen geven, wordt geaccepteerd.
Maar ook die gedachte is weer enkel mijn gevoel en het zal wel allemaal niet zo bedoeld zijn , maar pijn doet het wel , bij mijn kind en bij mij.
Niet dat niet mee mogen , maar dat aan het lijntje gehouden worden , wat heeft het nou voor zin om een kind iets te beloven wat je toch niet waar gaat maken .
Ik ben dan zelf misschien altijd pijnlijk duidelijk , maar ik beloof bij voorkeur geen dingen die ik niet kan nakomen .

En nu zijn wij dus verdrietig ;-(( , Merel omdat mama niet mee mag en mama omdat Merel er zo verdrietig en teleurgesteld over is.

so be it .

4 opmerkingen:

Marrigje zei

Waarom is het alleen jou gedachte? Het klinkt eerder alsof er mensen zijn die voor jou denken (ze heeft het al zo druk, ze heeft al zoveel pijn enz)
Wat betreft het schoolkamp, als je mee wilt, en je kunt het regelen, wat let je om eens op je poot te spelen, en de directeur danwel de leerkracht aan te spreken? Het is pas over ruim 1,5 mnd, daar valt nog heel wat in te schuiven.
Sterkte.

Annelies zei

Maar zou jij dan op schoolkamp willen op de dag dat Noa jarig is???

Elly zei

Ga ik morgen doen , dat overleggen en ja hoor Annelies , ik zou best mee op schoolkamp willen , dat is ween week en Noa haar verjaardag 1 dag , dan kan ook zondag gevierd met mij en dan maandag met papa en dinnetjes , het heeft niet mijn voorkeur, maar Merel mag ook een stukje mama af en toe ;)

chocoladevla zei

Lieve Elly,
Nog de directeur gesproken??? Heeft dit verhaal nog een goed einde???