zaterdag, november 01, 2008

Ferry Vleerlaag 1964--- 2008

Dag Ferry

Vanmorgen werd ik opgeschrikt door een telefoontje van je zusje .
Ze vertelde mij dat je overleden was .
Pas nu een paar uurtjes later dringt het to me door.
Dat je dood bent , gewoon stomweg dood, dat ik je dus nooit meer zomaar even tegen zal komen , in Alkmaar .
En dat is raar.
Er was een tijd dat we best close waren, jij en ik , ik heb genoten van wat je vertelde , je inzichten, je ideeën .
Ze waren zo puur zo mooi, dat was jij ook, puur en mooi, voor mij dan.
Je hebt altijd een warm plekje in mijn hart Ferry , dat had je al en dat zal er altijd blijven .
Er zijn momenten geweest , vroeger, dat ik het heel moeilijk had en jij er voor me was , gewoon door een gesprek, door jou zicht op de zaak , kon ik weer verder.
Dankjewel daarvoor.
Er volgden jaren dat ik je zo af en toe in Alkmaar tegen het lijf liep , praten we bij , of eigenlijk praatte ik jou bij .
Vaak zag ik schimmen van eenzaamheid in je ogen.
Als ik je er naar vroeg wuifde je dat weg , met een lachje, en ik , ik had niet de moed daar dieper op in te gaan.
Vanavond zal ik een lied voor je zingen Ferry

Nobody knows where you are,
How near or how far.
Shine on you crazy diamond.
Pile on many more layers
And I'll be joining you there.
Shine on you crazy diamond.
And we'll bask in the shadow
Of yesterday's triumph,
And sail on the steel breeze.
Come on you boy child,
You winner and loser,
Come on you miner for truth and delusion, and shine!

Ooit zongen we het samen keihard mee met de muziek
Dag lieve jongen.
Ik vraag je vergeving voor dingen die ik gelaten heb, die ik misschien had kunnen doen.
Warme armen om je heen.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Gecondoleerd Elly, met het verlies van een vriend. Jullie hebben vast mooie dingen beleefd samen, koester ze in herinnering.

Sterkte!

Groet. Britt

Irene zei

Gecondoleerd Elly.

"Elk afscheid,
is de geboorte van een herinnering."

Liefs
Irene

Marc zei

Mijn oog viel meteen op de overlijdensadvertentie. Ferry Vleerlaag. Hoe kan het toch dat dit bericht zo'n indruk op mij maakt. Ik heb 4 jaar bij hem op de Mavo in de klas gezeten. Een onopvallende rustige jongen. Ik ging nauwelijks met hem om. Op school had je je eigen groepjes. Ik realiseer me dat ik niets van hem weet. En toch grijpt het mij aan. De derde klasgenoot van de Mavo die is overleden. Ferry Vleerlaag 1964-2008. Ooit zaten we in dezelfde klas. Na het examen in 1980 heb ik je nooit meer gezien. Een examen in mei 1980.In de verte lonkte de geur van een nakende zomer, een geur vol belofte, een geur van een nieuwe toekomst. Een toekomst die er voor een ieder van ons heel anders zou komen uit te zien dan we toen dachten of droomden. Ik weet niet hoe jouw leven verder is gegaan. Wel dat er veel te vroeg een einde aan is gekomen. De wereld is nog moeilijk te begrijpen. Sommige van ons verdwalen in het doolhof van het leven.

for the child afraid to close their eyes
the prayers that seem unanswered
there is a reason

Het ga je goed.