zondag, maart 19, 2006

Hoe een toffe avond een nare staart kreeg

Gisteren was het zover , Alisha de vriendin van Merel trad op in de Honky tonk, in een musical , Robyn de dochter van een vriendin speelde ook mee in het stuk .
Samen met Merel Nina en Noa gmg ik dat bekijken .
Labiel en vol verdriet als ik me voelde, leek me dat een welkome afwisseling van de dagelijkse dingen.
Tevoren even met de kids besproken dat de centen opper dan op waren en dat ze het met een versnapering uit mama's tas moesten doen , dat was wel goed, er werd gemakkelijk mee ingestemd.
Iets te gemakkelijk, bleek later.
We waren fijn op tijd , zaten op een mooi plekkie en genoten van de musical , tot mijn verbazing volgde er een pauze , die had ik niet verwacht ;-(( maar goed , nog verbaasder was ik toen mijn middelste dochter ( 7 jaar ) haar knip trok en chocomel bestelde, ik was zo verbaasd...........
Ehhhhhhhhhh we zouden toch niets nemen , zei ik nog , maar ik heb toch geld was haar verweer , Ok dan leen ik wat van je , was mijn water bij de wijn.
Zo gezegd zo gedaan , wij allemaal iets drinken uit Nina haar portemonnee.

Toen de tweede helft , langer dan lang duurde het , wel leuk , maar te lang voor Noa , die stortte ineen op mijn schoot .
Mezelf vermannend , de kaken opeen klemmend tilde ik mijn slapende dochter de voorstelling uit na afloop , daarbij de andere twee uit het oog verliezend .
Het was er klein , dus dat leek me geen probleem, ware het niet dat de spreekstalmeester van de avond een rad van fortuin na de voorstelling had afgekondigd , met een gratis tweede ronde voor de kids.
en toen ging er in het hoofd van mijn meiden van alles mis ;-)) , ik roepende met een slapende Noa , hun niet luisteren , ik pijn , moe boos , zij kaartjes KOPEN voor het rad van fortuin , verbaasd , want voor kinderen zou het gratis zijn , maar klein en eigenwijs , toch voor 5 euro kaartjes kopen .
Al Nina haar spaargeld van maanden naar de flikken .........
Ik boos , op Nina die zonder wat te vragen gewoon in aktie was gekomen terwijl ik tevoren duidelijk had aangegeven dat dat niet de bedoeling was , ik balend, verdrietig , me een flutmoeder voelend. Nina verdrietig, ik ook boos op de man die zo een klein meisje voor 5 euro kaartjes geeft , maar daar zal ik weer dom zijn , want de man was zich van geen kwaad bewust .......


Maar goed , wij dus allemaal met een rotgevoel huilend naar huis , ik huilend thuis komen , de kids in mineur ..........
Het was me de avond wel .
Ik merkte dat het geheel me veel meer raakte dan nodig is , ik ben er nog van slag van .........
Het raakt vast iets heel ouds in mij , iets met heel veel verdriet en pijn.
jammer hoor , zo werd een leuek avond , een nare verdrietige en daar voel ik me schuldig over ;((

4 opmerkingen:

Irene zei

Hallo lieverd,

Misschien dat je het een beetje van deze kant kan zien; Noa heeft háár geld opgemeekt en kan dus de komende periode niets meer. Dat zijn de consequenties van háár eigen beslissing.
En daar kan jij verder niets aan doen en ik denk dat ze dat ook wel weet.

Trek het je niet persoonlijk aan meis, alle kids van haar leeftijd moeten toch leren van hun beslissingen en soms nemen ze de verkeerde. In dit geval kon het toch verder geen kwaad. Ze heeft alleen zichzelf ermee toch?

Dat ze zich niet aan gemaakte afspraken houdt is iets anders. Daar kan je altijd van de week nog over praten.

Van deze kant een dikke cyberhug voor jou en jou alleen.

Liefs Irene

Unknown zei

Eén ding; je bent géén slechte moeder. Ik las laatst in een blad een artikel van Nibud, je kent ze wel, die butgetvoorlichters, dat ouders te zuinig omgaan met de centen van de kinderen. Ze (kinderen dan) schijnen juist erg veel te leren over 'verkwistende" uitgaven. Zo leren ze heel goed de waarde van geld inzien, altijd maar sparen is schijnbaar niet echt leerzaam. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat je baalt, zeker als je de versnaperingen in de tas mee neemt vanwege een lege knip.
Huil uit, praat uit en knuffel elkaar.

Groet. Britt

Chocoladevla zei

Oh meid toch, wat een ellende allemaal. Ik begrijp dat je je verdrietig voelt, heb iets vergelijkbaars, waar je misschien weer een glimlach van kunt krijgen op je toet, want op micronivo komt het overeen :-S.

Mirre en Lieke kregen voor het eerst geld, 20 eurocent per kind. Helemaal blij en trots, en maar bedenken wat ze ermee zouden doen. Tuurlijk wilde ik het liefst sparen, maar ik vind snoep ook al leerzaam. (iemand reageerde al eerder iets in die geest namelijk, leren is oke).

Niets gekocht, dus ik pak mijn boodschappen in, drukdrukdruk, en Mirre vraagt: "mogen we echt ZELF weten wat we ermee mogen doen?" Elke ervaren moeder voelt dan al wel een alarmbel gaan (IK niet, bareuh) maar ik was te druk met de boodschappen.

Kijk ik om, zie ik dat ze het blij in de kopieermachine doen. Wauw, 4 witte blaadjes, geweldig. Geld ging erin, jodeldegiechel, en een blaadje kwam eruit. lache-war, wel 4 keer. Ikke PISSIG! (bekijk onze banksaldo maar eens, dan hadden ze die blaadjes graag bij MIJ kunnen kopen en speel IK wel een kopieermachine na)

Maarja, je kent het, adem halen, zuchten en doorgaan. Ooit worden ze wel weer leuk, dat werden die van mij ook :-S.

lg Vla
(dikke knuf)

Marielle zei

Hier ook 2 meisjes met al 3 weken een lege knip, om ze te leren dat je na moet denken voor je je geld uit geeft, krijgen ze nu eens in de 3 maanden zakgeld (als de KB binnen is) en ook hier het probleem van de onzinnige aankopen. Mischien moet je voor Heller een shirt maken met de tekst: Mijn moeder is de allerbeste en allerliefst moeder van de hele werkeld. Zodat je daar iedere keer aan herrinerd word. Meid kop op en niet aan jezelf als moeder twijfelen. jebent in veel dingen mijn voorbeeld en ik heb in de afgelopen jaren zoveel van je geleerd. Wees trots op jezelf en op je moeder zijn!