zaterdag, maart 04, 2006

verjaardag oma

Vandaag is het de verjaardag van mijn oma , oma die mijn allessie was, oma die al bijna 5 jaar dood is nu , maar die ik nog zo vaak even bellen wil.Pas als ik de hoorn oppak van de haak pak weet ik het weer dan , oma is al dood......
Ik mis haar dus , niet op die manier dat het me reuze pijn doet, oma had de leeftijd om te gaan , maar gewoon omdat ik mijn vraagbaak mis , vraag stel ik toch mijn vraag aan oma en meestal komt het antwoord dan vanzelf , als door de wind gefluisterd.
Oma was een (eigen) wijze vrouw .
Ze was lief , mijn antwoord op veel vragen . Ze accepteerde mij gewoon zoals ik was , terwijl ik weet dat ze het vroeger vast anders gedacht had, haar kinderen en kleinkinderen.

Ik vind het jammer dat oma Noa en Heller niet gezien/gekend heeft, dat ze het huis waar ik nu woon niet kent. Toch kan heerlijk mijmmeren over oma , over alles wat we wel deelden samen en over haar troostende armen toen Xaar overleed.

Lieve oma, vandaag eer ik je nagedachtenis, zo dadelijk bak ik een cake met de kids en die gaan wel lekker opsmullen terwijl ik ze vertel over jou , mijn omaatje , sterke vrouw , lieve vrouw .
Je leerde me zoveel .....

Geen opmerkingen: