woensdag, september 19, 2007

de affirmatie van september

De affirmatie van september is voor mij toch wel een fijne , een bijzondere. Ik doe hem al de hele maand en vandaag valt me pas op hoe goed ie voor mij is .

Ik kreeg hem zo aangeboden :

" Ik ben trots op mijn talenten."

Extra affirmatie:

Ik buig mijn hoofd voor de grootsheid van het leven.

Korte uitleg van deze affirmaties: een tijdje geleden had de E een stuk of 5 kleuters achterin de auto. Ze vroeg ze waar ze goed in waren, en onbeschaamd noemden ze dat op. Wat een verschil met hoe schaamtevol of bagatelliserend volwassenen soms over hun talenten spreken! En wat zou het heerlijk zijn als we in een wereld leven waarin mensen trots over hun eigen talenten konden spreken - zonder dat ze meteen overmoedig of arrogant zijn (en daar is die tweede affirmatie dan weer voor).

Tip: Visualiseer, terwijl je de affirmatie opzegt, dat je aan het doen bent waar je supergoed in bent - of dat nu tennissen, taarten bakken of tekenen is. Voel hoe je je zou voelen wanneer je hier meer tijd aan zou kunnen besteden, en wanneer je er voluit, vol trots over zou kunnen spreken. Adem in voordat je de affirmatie uitspreekt, voel jezelf ontspannen en spreek de affirmatie uit terwijl je uitademt.

Zeg de affirmatie(s) nu meteen een keer of 20 op, en herhaal 'm iedere morgen 10 keer. Als je tijdens het opzeggen met je ogen de vorm van een lemniscaat (het oneindig-teken, oftewel een liggende 8) maakt, integreer je de affirmatie diep in je bewustzijn. Zit je vaak in het openbaar vervoer of in de file? Gebruik het als een prachtig moment om je affirmaties te herhalen!

De talenten die we hebben zijn bedoeld om het leven mee te eren, om ons plezier te geven in het leven. Ik wens je deze maand veel tijd en ruimte voor je talenten!



Mooi he , mijn talenten ,helende handen, begrip , luisteren , mooi handwerken , inzicht, wijsheid, lieve leuke moeder , vriendin (voor het leven) trouw , warm , fijn gezelschap .

Geen opmerkingen: