zaterdag, september 29, 2007

michaelsfeest

Snotterziek en brak wil ik toch eea bloggen zo in de Michaelstijd , de tijd van je draak verslaan van het naar binnen gaan , de tijd van de herfst en van appelmoes , maar vooral ook weer van bezinning.
Ik heb even niet de energie zelf veel te pennen en laat dus de zinnen van andere wijze mensen spreken ;-)

-De enige reis die de moeite waard is voert naar jezelf,op zoek naar de oorspronkelijke stem van je hart.(S.T.)


+++++++++++++++++++++++++++++++++++++


“Je boetseert je binnenste buiten
Je danst aan de schildersezel
Je tekent met je ogen dicht
Je beroert de hemel met je stem
Je raakt aan
Je ontmoet de lach en de traan in jezelf
Je mag helemaal jezelf zijn
Precies zoals je bent
In al je kracht en schoonheid”

----------------------------------------------

Als het wolkendek
van de persoonlijkheid
steeds losser wordt
Komt de warmte
van de zon
die je eigenlijk bent
er doorheen
Die uitstraling gebeurt vanzelf
net zoals de zon
het niet laten kan
om te schijnen
Ik kan schijnen
ik zal schijnen

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hi Elly,

Van wie zijn die gedichtjes of waar heb jij ze vanaadn? De tweede kwam ik nl tegen in n boek; daar helaas staat alleen bij bron onbekend.
Groetjes, Elsbeth

Elly zei

ze zijn hier op het toilet op de gedachtenmuur geplaatst door iemand die daar even zijn moest, inmiddels hangen ze daar niet meer ;) , ik herinner me echter nog dat ze daar hebben gehangen ( ik denk dat een oude dame die ik goed kende en vaak zag ze schreef )