zaterdag, september 29, 2007

In Lak'éch

In Lakéch schrijft B.. altijd onder haar mails , misschien niet onder alle, maar wel onder die aan mij .
In Lak'ech, ik ben jou en jij bent mij . Mooi, denk ik steeds als ik het lees , prachtig zelfs , de essentie van ons , van wij mensen .
We zijn allemaal een en leven vanuit die eenheid , dat is Leven , met een hoofdletter.

Zo leven , zo een voelen , brengt verantwoordelijkheden met zich mee , verantwoordelijkheden voor milieu , voor mij , voor mijn gezin , maar ook mondiaal. Gandhi zij het ooit mooi: Leef eenvoudiger, zodat anderen eenvoudigweg kunnen leven
Ik vind dat wel een mooi streven , denk echter ook dat wij eenvoudigweg gewoon nog niet eenvoudig genoeg leven ;-).
Zomaar wat gedachten die bij me op kwamen vandaag , aan de hand van Michael , en van wat ik zoals las de laatste dagen ( een heerlijk bijverschijnsel van ziek zijn , dan heb je veel leestijd ) .

In Lak'ech
Volgens deze begroeting van de Maya's laat iedereen en elke situatie die je ontmoet, een deel van jezelf zien. Hierdoor krijg je de gelegenheid jouw essentiële zelf te leren kennen. Je her-kent kwaliteiten en eigenaardigheden van jezelf. Eigenschappen die je als prettig ervaart en eigenschappen die je wellicht liever niet ziet. Tegelijkertijd vormen alle percepties van deze 'ontmoetingen' jouw wereldbeeld en zelfbeeld. Door 'anders' waar te nemen, verandert je perceptie en ontstaat een gelegenheid tot bewustwording, zelfontplooiing en groei. Groei, waarbij al de delen kunnen integreren tot één liefdevol geheel. De Tzolkin reikt je inzichten aan, waarmee je deze (energetische) interactie tussen jezelf en andere mensen kunt begrijpen. Hierdoor ont-dek je jezelf meer en meer en kan je bewustzijn verder ont-wikkelen


Dit staat er op de website van indigocoaching , mooi ook weer en waar , voor mij dan.

( pauze , ben toch zieker dan ik dacht ;-(( )

Geen opmerkingen: