vrijdag, november 02, 2007

Allerzielen / Samhain

Tis Allerzielen vandaag , een dag waarop ik mijn dierbare gestorvenen gedenk , waarop ik ze eer met mijn gedachten , ik spreek hun namen hardop en bedank ze , omdat ze hier zijn geweest en iets voor mij betekend hebben.
Ik ga straks wellicht naar Xaar haar graf en zing daar een lied wat ik opdraag aan haar , ik zal meteen bij JB een lichtje brengen en bij J zoontje van een vriendin.
In mijn lied zal ik eer betonen aan mijn oma's opoe en opa's , ze hebben mij zoveel geleerd , dankjulliewel daarvoor .

Tis Samhain , de dag dat de sluier tussen hier en daar dus is .
Vanavond eten we pompoensoep en branden een kaars voor Xaar , later vieren we Samhain.
In de viering zal ik mijn gedachten op hen richten die niet meer hier zijn , en vervolgens aan de toekomst denken, ik zal in gedachten hun stemmen horen en luisteren ..........

Geen opmerkingen: