dinsdag, november 13, 2007

Ontroerd




Zopas opende ik een mail die me ontroerde, de mail vertelde me mooie dingen met als slotzin een zin die blijft nagalmen
Laat jou licht niet onder de korenmaat schijnen , was die zin .
En dat zet me aan het denken.
Voor deze maand heb ik de affirmatie , Ik brengt licht in de wereld en iedereen die ik ken brengt licht in mijn wereld .
Als aanvulling stond er ook

het is november en we treden als het ware een donkere wereld tegemoet. Tijd om in huis weer kaarsjes en andere sierverlichtingen aan te steken. Maar ook tijd om je te realiseren dat hoe donker de wereld ook lijkt te zijn, jij licht brengt: door een lieve aanraking, een kaartje, een troostend woord - en simpelweg door het geweldige mens dat je bent, te zijn. De tweede affirmatie doet je in liefde kijken naar de mensen in je leven: ook zij verlichten, op hun manier, de wereld. Ook al zie je dat soms niet, bijvoorbeeld omdat je je aan hen ergert. Bedenk dan dat net als jij, ook zij verdienen gezien te worden als het licht dat zij zijn.

En inderdaad dat doe ik , ik breng licht in de wereld , verleden jaar rond deze tijd zong ik met het krachtliederenkoortje , This little light of mine , come on let it shine .....
Mijn licht mag stralen , in al zijn glorie.

Ik mag er gewoon zijn en mezelf aan iedereen laten zien , gewoon zoals ik ben !
Ik mag mezelf en dat wat ik doe op waarde weten te schatten, mijn licht, een prachtig licht , mijn werk , prachtig werk.
Dat mag ik vasthouden die gedachte , liever en zachter over mij denken.

Geen opmerkingen: