dinsdag, november 20, 2007

incommunicado

Sometimes it seems like Ive been here before when I hear opportunity kicking in my door
Call it synchronicity call it deja vu I just put my faith in destiny -- its the way that I choose

Incommunicado, incommunicado, incommunicado, incommunicado

Soms zijn er van die periodes in je leven , dan valt het gewoon op . Je baseert je keuzes op andere waarden en normen dan veel anderen om je heen .
Ik voel het ook weer de laatste tijd , het onbegrip van diverse mensen over hoe je leeft en waar je je boodschappen doet etc ....
Juist in november ( als we hier bijn aallemaal jarig zijn ) en met de grootste jaarfeesten voor de deur voelt dat soms zo eenzaam.
Er zijn genoeg mensen die mijn gedachten delen , en ook op dergelijke normen en waarden gestoelde keuzes maken , enkel die mensen zijn de kennissen die mijn leven verwarmen , die kleur geven aan mijn bestaan , maar die meestal niet in de kamer zitten op een verjaardag , en het zijn ook niet de mensen met wie ik kerst vier.
Raar maar wel waar.
Juist bij familie knal ik tegen die vraagtekens aan , dat gevoel van "incommunicado"zijn en juist daar vind ik dat best heel erg jammer .
Daar waar ik vrij gemakkelijk accepteer dat anderen zijn zoals ze zijn , schijnt dat "anderen" meer moeite te kosten als het ons betreft.

Hier bijvoorbeeld liever wol en katoen tweedehands ,dan fleece en synthetisch nieuw ,liever wat minder en dan bio dan wat meer en vol met schadelijke e nummers en andere minder fijne zaken .
Voor de kids liever geen suiker , maar nog minder graag zoetstoffen ......
en dat mag ik elke keer weer uitleggen en elke keer voel in me klein en niet serieus genomen , Dat is oude pijn , dat weet ik ook wel , maar het voelt wel rot.

Ik weet dat ik voor mezelf leef en voor mijn gezin , maar soms ,bijvoorbeeld op een dag zoals vandaag, kost het me moeite dat voor ogen te houden , doet het me pijn als anderen geen moeite doen hun afkeuring voor mijn manier van leven voor zich te houden , het zal niet zo bedoeld zijn ( hoop ik maar ) , maar het voelt als minachting.
Het is niet leuk als mensen lachen om wat voor jou belangrijk is , sterker nog dat getuigd gewoon van gebrek aan respect !!

5 opmerkingen:

Annelies zei

Zo te horen heb jij een minder fijne dag gehad, zachtjes uitgedrukt...

Anoniem zei

Jij bent bijzonder !
Bij jullie voel ik binnenkomen als thuiskomen , juist doordat jullie zijn zoals jullie zijn !
Ik stuur je een hele dikke knuf (en een olifantenhuid ;-))

Marga zei

Heeeeeeeeeej, Marillion! Was altijd al gek op die songteksten. En incommunicado kom ik ook tegen.
Ik denk iedereen. We zijn wie we zijn en dat is goed. Laat je niet gekmaken!
Liefs, Marga

Anoniem zei

oh oh oh - oeeeeeeeeeeef. Dit heb ik me niet eerder gerealiseerd. Ik heb van allerlei kleine dingen in je bol gedaan die je misschien helemaal niet wilt en dat kan ik nu niet meer veranderen...oef.... nou ja, meis, het is met liefde gegeven. En het wordt morgen verstuurd. :-)

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.